Emeklilik hakkı kazanmak için SGK prim günlerini tamamlaması gereken sigortalıları yakından ilgilendiren yıl sonu süreci daralıyor. Sözcü Gazetesi'nin aktardığına göre, askerlik, doğum, yurt dışı borçlanması ve Bağ-Kur ihya işlemleri için 31 Aralık 2026 tarihine kadar başvuru yapanlar, 2027 yılı asgari ücret artışından kaynaklanacak ek maliyetlerden muaf tutulacak.
Mevcut mevzuat gereği borçlanma tutarları, başvurunun yapıldığı tarihteki brüt asgari ücret üzerinden hesaplanıyor. Kadın sigortalıların yararlandığı ve çocuk başı en fazla 720 günü kapsayan doğum borçlanmasının 2026 yılı tarifesindeki 24 aylık toplam maliyeti 253.670,40 TL olarak uygulanıyor. Asgari ücrete yüzde 28,4 oranında zam yapılması halinde bu tutar 325.712,79 TL'ye, yüzde 30 zam senaryosunda 329.771,52 TL'ye, yüzde 35 zam durumunda ise 342.455,04 TL seviyesine çıkacak.
Erkek sigortalıların başvurduğu 18 aylık askerlik borçlanmasında ise güncel fatura 267.543 TL seviyesinde bulunuyor. Beklenen asgari ücret artış senaryolarına göre, 1 Ocak 2027'den itibaren yapılacak başvurularda 18 aylık askerlik borçlanmasının maliyeti yüzde 28,4 zamla 343.525,21 TL'ye, yüzde 30 zamla 347.805,90 TL'ye, yüzde 35 zamla ise 361.183,05 TL'ye ulaşacak.
BAŞVURU VE ÖDEME SÜRECİ NASIL İŞLİYOR?
Sigortalıların zamlı tarifeden etkilenmemesi için e-Devlet veya SGK müdürlükleri üzerinden yıl sonuna kadar başvuruyu tamamlaması yeterli oluyor. Kurallara göre başvuru yapıldıktan sonra ödemenin hemen aynı gün yapılması gerekmiyor. Doğum ve askerlik borçlanmalarında hesaplanan tutar kişiye tebliğ edildikten sonra 1 ay, Bağ-Kur ihya ve yurt dışı borçlanmalarında ise 3 ay içinde ödenebiliyor. Bu durum, başvurusunu Aralık ayında yaparak mevcut tarifeyi sabitleyen vatandaşlara finansman planlaması için resmi tebligat sonrasında ek süre tanıyor.




