'Toprak bütünlüğü de önemli!'

MHP'nin üst düzey iki ismini ağırlayan Başkan Yücel, "Kriz inşallah en kısa sürede çözülür ancak devletimizin toprak bütünlüğü her şeyden önemlidir" dedi

HABER: Yasin ARAZ
MİLLİYETÇİ
Hareket Partisi (MHP) Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Kenan Tanrıkulu ve Emin Haluk Ayhan, Ruskrizinin Antalya ve ilçelerine etkilerini araştırmak üzere geldikleri Alanya'da, Belediye Başkanı Adem Murat Yücel'i makamında ziyaret etti. Rus krizinin bölgedeki etkilerini incelemek üzere MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli tarafından görevlendirilen ve teşkilatları da ziyaret ederek genel değerlendirme aldıklarını belirten Tanrıkulu, "Rus uçağı Antalya ile düştü deniliyor. Biz de bunun çözümünü araştırmak ve etkisini yerinde görmek istedik" dedi. Başkan Yücel ise krizin turizm kadar emlak sektörünü de etkilediğine ve iptallerin olduğuna dikkati çekti. Başkan Yücel, "Bölge olarak etkilenmedik desek yalan olur. Ancak yetkililerin bu krizi kısa sürede  çözeceğine olan inancımız tam. Genel olarak belirsizlikten dolayı tüm sektörlerde bir moral bozukluğu var. Biliyoruz ki Alanya'da evlere giren bir lokma ekmekte bile turizmin büyük payı var. İnşallah en kısa sürede bu kriz çözülür. Ancak devletimizin toprak bütünlüğü her şeyden önemlidir. Bunu da üstüne basa basa söylüyoruz" diye konuştu.

MHP heyeti ziyaretlerine Alanya Ticaret ve Sanayi Odası (ALTSO) ile devam etti. Heyeti karşılayan Metin Atalay, Alanya uçak krizinin ardından etkilenmeye başladı. Turizme daha var ama tarım sektörü tam krizin içerisinde. Antalya'da yapılan ticaretin yüzde 80'i Rusya'ya gidiyor. İlk etapta bazı ürünler hallerden bile çıkmadı. Derelere döküldü. Şimdi fiyatlar normal seviyede ama ileride süreç Nasıl olacak bilmiyoruz" dedi.

'RUSLARLA ÇALIŞAN ÇİFTÇİLER ZORDA'

Serdar uygun, "Ben muz sektöründeyim. İç pazara yönelik çalışıyoruz biz ama yaptığımız ziyaretlerde çiftçilerin zorda olduğunu görüyoruz. Onun dışında turizmciler de endişeli. Oteller kapanmış durumda rezervasyon yok. Rus'lara yönelik ciddi ev satışı da vardı o da tedirgin durumda" diye konuştu.

'2016'YI GÖREMİYORUZ'

Özcan Şafak Mavili de, "2016'da önümüzü göremiyoruz. Hangi portföyündeki turistler gelecek bilemiyoruz. Sorunlar ortada. Turizmle birlikte yan sanayi de etkileniyor. Şu an herkes beklemede. Elindeki üç beş kuruş parayı harcamaya korkuyor" ifadelerini kullandı.

16 Ara 2015 - 15:50 - Siyaset

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Yeni Alanya Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Yeni Alanya Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Yeni Alanya Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Yeni Alanya Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.