Başbakan Cuma saati de çıkmadı

YILBAŞINDAN bir gün önce ailesi ile birlikte Antalya'ya gelen Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Belek'teki Rixos Premium Otel'deki tatiline devam ediyor.

Ailesiyle birlikte 30 Aralık gecesi Antalya'ya gelen ve sık sık tatil yaptığı Belek beldesindeki Rixos Premium Otel'e yerleşen Başbakan Erdoğan, yeni yılı ailesi ile birlikte, adını Truva savaşının kahramanlarından alan Premium Otel'in Hektor isimli villasında geçirdi. Başbakan Erdoğan'ı görüntülemek üzere otelin girişinde adeta kamp kuran habercilerin bekleyişleri dün de boş çıktı. Cuma namazı için otel dışına çıkması beklenen Başbakan Erdoğan, dışarı çıkmadı. Başbakan Erdoğan'ın, eşi Emine Erdoğan ve oğlu Bilal Erdoğan, gelini Reyyan Erdoğan ve torunları ile birlikte geçirdiği tatilinin hafta sonuna kadar devam edeceği öğrenildi.

ODA SEÇİMLERİ ÖZEL
'Biz hizmet sevdalısıyız'
ALANYA Pazarcılar Odası Başkanı Bekir Akış, “Biz koltuk değil hizmet sevdalısıyız. Birileri beni karalamak yerine projelerini esnaf arkadaşlarıma anlatsın. Benim yüzümü esnaf arkadaşlarımın kara çıkarmayacağına inanıyorum” dedi. Pazarcılar Odası Başkanı Bekir Akış, dün ekibiyle birlikte Cuma Pazarı'ndaki esnafları ziyaret ederek, sorunlarını dinledi. Pazarcılara geçen 4 yılda yaptığı hizmetleri içeren broşür dağıtan Akış, gelecek 4 yılda yapmayı planladığı projelerle ilgili de üyelerine bilgiler verdi. Pazarcıların gösterdiği ilgi ve alakadan dolayı bir hayli memnun kalan Akış, bir bayan müşterinin, "Bu pazar yerini beğenmedim. Türkiye'nin birçok il ve ilçesinde pazar yerleri kameralarla donatılırken, halka güzel ortamda hizmet veriyor" diye dert yandı. Bayan müşterinin dertlerini dinleyen Akış, "Yerel yönetimlerin odaya tahsis ettiği alanlarda hizmet veriyoruz. Ben de belediyelerin bize geniş bir pazar alanı tahsis etmesini çok istiyorum. Üyelerimin kışın yağmurdan, yazın sıcaktan ürünlerini koruması ve müşterilerine de öyle bir ortamda hizmet vermesini çok arzu ediyorum. Gelecek dönemde bu böyle olmalı. Bizde bunun için yeniden olduk" dedi. Rakibi Hasan Yiğit'in, "Koltuğa yapışan cinsten başkan olmayacağız" sözüne de yanıt veren Oda Başkanı Bekir Akış, "Bugüne kadar koltuk sevdalısı olmadık. Her zaman esnaflarımızla iç içe olmayı tercih ettik. Geçmişte yaptığımız 4 yıldaki hizmetlerimizde bunların bir göstergesidir. Biz koltukların başkanı değil hizmetlerin başkanı olarak anıldık ve anılmaya da devam edeceğiz. O arkadaşımızda usluca dursun. Kendisi beni karalamayı bıraksın. Karalama kampanyasıyla kimse bir yere varamaz. Onun da benim gibi projelerini açıklasın. Esnaf arkadaşlarımda oyunu ona göre sandıkta verecektir. Pazarcı esnafıma verdiğim hizmetler ortada. Onlarda sandıkta gerekeni yapacaklardır. Esnaf arkadaşlarıma güveniyorum" diye konuştu.
Mobilyacılar'da aşure günü
MOBİLYACILAR Doğramacılar ve Hızarcılar Odası Başkan Adayı Hüseyin Alataş, seçim çalışmalarını Alanya'nın batı ve doğu beldelerinde sürdürüyor. Esnafların yaşadığı sorunların çözümü için proje üreteceklerini ifade eden Alataş, "Hızarcılar zor durumda. Hızarcıların yaşadığı problemleri seçimi kazandığım günden buyana çözmeyi planlıyorum" dedi. Alataş bugün saat 14.00'de Cikcilli beldesinde bulunan seçim bürosunda Muharrem Ayı nedeniyle üyelerine aşure ikramında bulunacağını belirterek, "Tüm üyelerimizi aşure yemeye bekliyorum" dedi.
Demir batıdan destek istedi
ALANYA Esnaf ve Sanatkârlar Odası başkan adaylarından Nuri Demir ve ekibi batı beldelerini ziyaret etti. 9 Ocak’ta yapılacak odası seçimi öncesi adaylar çalışmalarını hızlandırdı. Esnaf Odası başkan adaylarından Nuri Demir, Alanya’nın batısındaki beldelerinde faaliyet gösteren esnafları ziyaret etti. Yönetim kurulu adayları ile beraber Okurcalar, İncekum ve Avsallar’daki esnafları ziyaret edip dertlerini dinleyen ve esnaflardan yeni bir yönetim için destek isteyen Demir, seçim çalışmalarıyla ilgili verdiği açıklamada şunları söyledi: Bilindiği gibi 9 ocak 2010 Cumartesi günü odamızın seçimi var. Bununla ilgili esnafları ziyaret ediyoruz. Okurcalar ve Avsallar esnafını ziyaret ettik. Esnafımızın sorunlarını dinliyoruz, dertlerine ortak oluyoruz. Seçildiğimiz takdirde neler yapacağımızı anlatıyoruz. Bugüne kadar odanın ne yaptığını, ne yapmadığını anlatıyoruz. Bugüne kadar yaşanan eksiklikleri tespit ediyoruz. Bununla ilgili bizim tespitlerimizi onların isteklerini karşılaştırıp sorunları çözme noktasında yol haritası hazırlıyoruz. Esnaflarımız ciddi sıkıntı içinde. Birçoğu dükkan kapatıyor, bir çok dükkanda da ‘devren satılık’ yazıyor. Esnaflarımızın bir nebze de olsa dertlerine ortak olmak istiyoruz. Sorunların çözümü için aday olduk. Esnaflarımız bizi destekleyip yönetime getirdiği zaman, 12 maddelik bir program yaptık. Bunları uygulamak için tüm çabamızla çalışacağız.”

‘Kongreye katılın’
ALANYA Bakkallar ve Bayiler Odası Başkanı Adayı Veliddin Yenialp, dün seçim bürosunda basın mensupları ile bir araya geldi. Seçim çalışmaları hakkında basın mensuplarına bilgi veren Yenialp, bugüne kadar yaklaşık 750 esnafa ulaşarak sıkıntılarını dinlediklerini söyledi. Oda üyelerinin destekleri ile sorunların çözüleceğini belirten Yenialp, üyeler ile mevcut oda yönetimi arasında uçurum olduğunu gözlemlediklerini anlattı. Esnafın 18 yıldır kimsenin hatırlarını sormadıklarını anlattığını ifade eden Yenialp, aday oldukları günden bu yana oda ile esnaflar arasındaki uçurumu kapatacaklarının sözünü verdiklerini hatırlattı. Göreve seçilmeleri halinde periyodik aralıklarla üyeleri ziyaret ederek sorunlarını dinleyeceklerini belirten Yenialp, tüm üyelere barkot sistemine geçmeleri konusunda yardımcı olacaklarını anlattı. Yaptıkları ziyaretler sonrasında basit usulle çalışan ve dükkanında 150 TL'lik mal bulunan esnaftan aylık 30 TL para alındığını öğrendiklerini kaydeden Yenialp, pek çok odada basit usulle çalışan esnaftan para alınmadığını ya da çok cüzi bir ücret alındığını aktardı. Odaya bir servis aracı kazandırmak istediklerine de değinen Yenialp, servis aracının oda üyelerinin ihtiyaçları doğrultusunda kullanılacağını aktardı. Tüm üyeleri 11 Ocak 2010 tarihinde saat 10.00'da Alanya Şoförler Odası Düğün Salonu'nda gerçekleştirilecek genel kurula davet eden Yenialp, üyelerin çoğunluğunun katılacağı genel kurulda oy çokluğu ile göreve gelmek istediklerini bildirdi. Kendisine ve listesine güvenen Yenialp şöyle devam etti: ''Farklıyız, çünkü biz yeniyiz, yenilikçiyiz. Farklıyız, çünkü biz 24 saat faal olarak çalışan bakkallarız. Farklıyız, çünkü biz genciz, dinamiğiz. Farklıyız, sorunların neler olduğunu, ne şekilde çözülebileceğini iyi biliyoruz. Biz farklıyız, çünkü hepimiz en az 10'ar yıllık esnaflarız. Farklıyız, işimizi severek yapıyoruz ve aynı sevgiyle oda yönetiminde de yapacağımıza inanıyoruz. Biz uyumlu bir ekibiz, her birimiz işimizde başarılıyız, güler yüzlüyüz ve oda üyelerimiz, onların sıkıntılarını çözmek için oda yönetimine talibiz. Bizim amacımız kavga ederek polemiğe girmek değil. Bizim amacımız, üyelerimizin sorunlarını çözmek. Bugüne kadar yönetimde görev yapan arkadaşlarımıza verdikleri hizmetlerden ötürü teşekkür ediyoruz. Ancak biz daha iyi çalışacağımızı vaat ediyoruz.”
‘Tecrübelerimden yararlanın’
CELAL Yaman, dün Alanya Elektrikçiler, Elektronikçiler ve Sıhhi Tesisatçılar Odası başkanlığına 2'inci dönemdir aday olduğunu açıkladı. Dün seçim bürosunda bir basın toplantısı düzenleyen Yaman, “13 Ocak 2010 tarihinde gerçekleştirilecek genel kurulda ben de varım” dedi. 1988'den bu yana bu sektörün içinde olduğunu söyleyen Yaman, deneyim ve tecrübelerini tüm üyeler ile paylaşmak istediğini, bu nedenle başkanlığa aday olduğunu anlattı. Fosil olmak istemediğini dile getiren Yaman, sloganlarının ''Az konuş çok iş yap'' olduğunu bildirdi. Yaman, daha öncede oda yönetiminde yer aldığını fakat hazırladığı projelerin hayata geçirilmediğini aktardı.
'Çalış esnafı yanıltıyor'
ALANYA Şoförler Nakliyeciler Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı ve başkan adayı Ali Akkaya, başkan adaylarının bugüne kadar yaptıkları çalışmaları yapacaklarını vaat ederek esnafı yanılttığını söyledi. Şoförler Odası Adayı Recep Çalış’ın "Esnafı hazıra alıştırdılar" iddialarına yanıt veren Akkaya, "Bizim gözümüz esnafın cebinde olmadı ve olmayacak" dedi. Güler yüzlü ekibi ile üyelerinin her zaman yanında olduklarını belirten Akkaya, "4 yıldır yaptığımız çeşitli hizmetler rakiplerimiz tarafından esnafa proje olarak sunulmakta. Antalya'da 77 oda var bizim odamız yaptığı başarılı çalışmalarla örnek gösterilen bir odadır. Bu başarıyı da bizim yönetimimizde elde etmiştir. Esnafımızın bunu takdir edeceğini biliyoruz. 4 yıldır hiçbir üyeden muhasebe ve belge ücreti almayarak ekonomik krizde esnafa katkı sağladık. Öte yandan tüm duraklarımıza esnafımızın rahat etmesi için klima taktırdık. Biz esnafımızın cebinden para çıkmadan nasıl hizmet ederiz onu düşündük" dedi. Alanya Şoförler Odası'nı 4 yıl boyunca hep ileriye taşıdıklarını anlatan Akkaya, "Kamyoncu esnafını odamız çatısı altına aldık, odamızın ekonomik yapısını düzelttik, üyelerimizden yıllardır muhasebe ve hizmet bedeli ücreti almıyoruz ve almayacağız. Gece gündüz cep telefonlarımızı kapatmadan üyelerimizin her türlü sorununda yanlarında olduk. Odamızın araç filosunu yenileyerek, hizmette hem kaliteye hem de devamlılığa önem verdik. Ekonomik krizde her kesim gibi etkilenen oda üyelerimizin üniversitede okuyan çocuklarına dönüşümsüz eğitim bursu verdik. Şehir içi halk otobüslerimizi sanayi çarşısı içine topladık ve nakliyeciler durağını kurduk. Taksici esnafımızın çalışma şartları itibariyle biber gazı dağıttık. Özellikle belirtmek isterim ki ücretsiz servislerle ciddi mücadele verdik, düzensiz çalışan araçlarla da aynı şekilde 24 saat mücadele ettik. Öte yandan üyelerimize yönelik sosyal etkinliklerle birlikte, emeği geçen şoförlerimizi de unutmayarak Tarihin Altın Şoförleri adı altında bir kitapta ölümsüzleştirdik" dedi. Odada yapılan yeniliklere de değinen Akkaya, "Hizmet binası ve çalışma ekipmanlarımızı modernize ettik, odamızın internet sitesini profesyonel olarak yenileyerek hayata geçirdik, köy okullarına ve köylerimize yardımlarda bulunduk ve bulunmaya devam edeceğiz. Ayrıca yaptığımız eğitim çalışmaları ile meslekle ilgili seminerler ve bilgilendirme toplantıları da düzenledik. Görsel anlamda duraklarımıza yeni yazıhaneler yaptık, verilen iftar yemekleriyle her yıl esnafımızın kaynaşmasını sağladık ayrıca engelli üyelerimize engelli sandalyesi alarak destek verdik. İlçemizdeki sigorta şirketleriyle görüşerek trafik sigortalarında indirim sağladık. Esnafımız destek verdiği takdirde bu çalışmaları daha da genişleterek esnafımızın talepleri doğrultusunda devam edeceğiz" dedi.
ODA SEÇİM TAKVİMİ Bakkallar Odası: 6 Ocak 2010 Metal İşleri Odası: 7 Ocak 2010 Şoförler Odası: 8 Ocak 2010 Esnaf Odası: 9 Ocak 2010 Elektrikçiler Odası: 9 Ocak 2010 Pazarcılar Odası: 10 Ocak 2010 Mobilyacılar Odası 14 Ocak 2010 Minibüsçüler Odası 10 Ocak 2010 Pansiyoncular Odası 14 Ocak

#

02 Oca 2010 - 00:00 - Siyaset

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Yeni Alanya Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Yeni Alanya Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Yeni Alanya Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Yeni Alanya Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.