Büyük macera final

​​​​​​

NİHAYET

Ukrayna’dayız.

Geceyi Odessa’nın içinde, deniz kenarında büyük bir kamp alanında geçirdikten sonra ertesi gün sabah erkenden uyanıyoruz. Grup burada ikiye ayrılacak.

Bir grup rotayı tamamlamak üzere yol devam ederken benim olduğum ,beş araçlık grup, gemiyle Türkiye’ye dönecek.

***

Ayrılık vakti geliyor, grubu yolcu ettikten sonra denize gireyim diyorum ama plajın kenarına gelince bu fikrimden vazgeçiyorum.

Deniz, kıyıdan itibaren fazlasıyla yosunlu ve pis görünüyor.

Gözünü seveyim Alanya diyorum!

Damlataş plajında denize girmeye alışmış bana göre, bu deniz yüzülecek bir deniz değil. Geri dönüyorum.

Zaten toparlanıp kamptan ayrılmamız gerekiyor, Odessa’da geminin geleceği güne kadar bir daire kiralayacağız, ne kadar erken o kadar iyi...

Odessa’da yaşayan Türk arkadaşlar bize bu konuda yardımcı oluyorlar. Şehrin merkezinde, günlük kiralanan dairelerden birinin bulunduğu kocaman bir binaya geliyoruz. Bina gerçekten çok büyük abartısız 300-400 daire olmalı, içi labirent gibi...

Daireye girip yerleşiyoruz, ilk yaptığım iş sıcak bir banyo yapmak. Malum uzun zamandır yollardayız, nerde kamp yaptığımız belli değil, sıcak bir banyo yapmayı özlüyor insan.

***

Akşam oluyor, yol arkadaşlarımla birlikte akşam dışarı çıkıp güzel bir yemek yiyelim diye yola koyuluyoruz.

Odessa’nın, en işlek yeri Derybasivska caddesi. Trafiğe kapalı bu caddenin etrafında, kentin kuruluşundan itibaren merkezi oluşturmuş tarihi mekanlar var.

Caddenin ortasında “Ali Baba” adlı bir Türk restoranına oturuyoruz, bizim para birimimiz Ukrayna’nın para birimi Grivna’dan daha değerli. Yurtdışından memleketimize gelen, Dolar ve Euro harcayan milletlerin insanlarının, para harcarken neler hissettiğini keyifle idrak ediyorum.

500 gramlık kocaman bir biftek, salata ve içecek ve masaya gelenler dahil, kişi başı yaklaşık 65 TL ödüyoruz.

İşletme sahibi Antalya Kale içinde eskiden bir restoran işletirken, hayat onu Odessa’ya getirmiş, aynı işi burada yapıyor.

“İşler güçler nasıl? “ diye soruyoruz, şükür diyor...

“Bizim memleketten gelenler nasıl” diye soruyorum.

“Abi diyor, bizim buraya gelenler ilk gün sizin gibi, en pahalı yemeği yiyip kalkıyorlar, buradan da gece kulüplerine gidiyorlar, ertesi gün gelip oturduklarında halleri komik”.

Gece bütün parayı yediklerinden, “Usta ordan bir döner çeksene” diyorlar.

Kahkahayı patlatıyoruz hep beraber.

Ertesi gün saatlik motosiklet kiralıyor, ardında şehir turuna da katılıp gezilecek tarihi yerleri görüp bitirmiş oluyoruz.

Sinema tarihinde ilk defa montaj tekniğinin kullanıldığı, ünlü “Rus yönetmen Sergei M. Eisenstein” tarafından yönetilen “Potemkin Zırhlısı” adlı propaganda filminde kullanılan tarihi basamaklar Odessa’da...

***

Keyifli günlerimiz, Odessa ve Haydarpaşa arasında hizmet veren Ro-Ro gemisinin gecikmesiyle, biraz erteleniyor ama sayılı gün neticede gelip geçiyor.

Gemiye binmek için sabahın 05.30’unda yola düşüp, Odessa limanına varıyoruz. Sıraya girip saat 11.00 sırasında gemiye araçları yerleştirip kamaralarımıza çıkıyoruz.

Gemi limandan yavaşça ayrılıyor ve Odessa, yavaş yavaş ufukta kayboluyor. Uçsuz bucaksız Karadeniz’de, etrafımız sularla çevrili, büyük bir hiçlik duygusu içimi kaplıyor...

Gemi’nin motorlarından birinin bozulması sonucu, yola bir süre tek motorla devam ediyoruz.

Ertesi gün uzaktan İstanbul kıyıları görünüyor ve boğaza doğru 3. Köprünün altından geçerek ilerliyoruz. Normalde 24 saat sürmesi gereken yolculuk 32 saati buluyor. Gece vakti Haydarpaşa’da memleket topraklarına ayak basıyoruz.

***

Yollarda geçen uzun günlerin sonucunda, sırasıyla, Bulgaristan, Romanya, Moldova, Transdinyester ve Ukrayna’yı kapsayan gezi nihayet son buluyor.

Yolculuk, insanı usta bir hikâye anlatıcısına dönüştürüyor, gezilen görülen, yaşanan onca olayın ardından, taze yenilenmiş ve enerji dolu olarak, Alanya’ya geri dönüş yoluna koyuluyorum.

Haftaya Alanya’da çekilen ve 19 Aralık’ta başlayıp 23 Mart’ta son bulan “Yüzleşme” isimli dizi film süresi boyunca, neler yaşadım, neler gördüm, neler öğrendim ve hepsinden önemlisi nelerle “Yüzleştim”, onları anlatmaya başlayacağım.

Sevgiyle kalın.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Yasin Kınay - Mesaj Gönder

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Yeni Alanya Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Yeni Alanya Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anket Bugün son iki aday kalsa Erdoğan'ı mı Yavaş'ı mı seçersiniz?