Romanya Dağ Yolları'nda

GECE

geç saatlerde Bükreş’ten ayrılıp yola düşüyoruz…

Hava karanlık, yerler yollar yabancı, kamp yapacak bir yer bulmak için ilerliyoruz.

Vakit ilerliyor, saat iyice geç oldu. Nihayet ormanlık bir arazinin kenarında düzlük bir alan buluyoruz, hemen yanında büyükçe bir tabelanın altından girilen bir tesis var ama gecenin karanlığında ne olduğunu pek anlaşamıyoruz.

Kapıdaki görevli bize alanın en sonuna park etmemizi söylüyor, şaşkınlık içinde, gecenin bu saati 11 tane Land Rover ve turuncu gömlekli insanı görünce…

Park ediyoruz, herkes yorgun uykuya dalıyoruz.

Sabah uyanıp çadırdan çıkıyorum, meğer kocaman bir ayçiçeği tarlasının yanına kamp kurmuşuz, zaten buralarda her yer ayçiçeği tarlası…

Güzel bir kahvaltı sonrasında yanında kamp yaptığımız yeri keşfe çıkıyorum, burası “Edenland” isminde bir “Macera Parkı”.

15 TL karşılığında girdiğiniz parkta, hayvan çiftliği, at binmek için bir alan, tırmanma kayası, paintball ve ağaç evler var…

Alan bayağı büyük, gez gez bitmiyor!

Bu alanda, çocuklara ağaçtan ağaca halatla kayarak geçmeyi öğretiyorlar. Yer seviyesinden başlayan temel eğitim, yaş gruplarına ve zorluk derecesine göre 20 metre yükseğe kadar çıkabiliyor. Görevliye soruyorum, en uzun parkur 20 metre yükseklikten başlayıp ağaçtan ağaca kayarak yer seviyesine kadar iniyor, yaklaşık 1 saat sürüyor…

Çocuk yaştan itibaren, doğayı ağacı ormanı sevmeye başlıyor Rumen çocukları, zaten her yer yemyeşil.

Böyle güzel bir macera parkı, Alanya’da olsa ne güzel olur diye aklımdan geçiyor, coğrafya uygun, aileler ve çocukların bütün bir günü ormanın içinde çeşitli aktivitelerle geçirebilecekleri bir yerin hayalini kuruyorum…

Öğlen sonrası, buradan ayrılıp kendimizi dağ yollarına vuruyoruz.

Bugüne kadar geçtiğim en güzel yollardan birisi olarak, Romanya’yı aklıma yazıyorum, dağların arasından kıvrıla kıvrıla, kâh kayalıkların arasından kâh, nehir kenarından ilerliyoruz. Yol kenarında rengârenk köy evleri yamaçlara serpilmiş, buralar çok güzel...

Vakit ilerliyor, gece yarısına doğru Moldova sınırını geçiyoruz. Kendimize kamp alanı olarak bulduğumuz yer, eski bir okul binasının önündeki bahçelik alan.

Gece kampı attıktan sonra herkes uykuya dalıyor günün yorgunluğuyla…

Sabah erkenden uyanıp, terkedilmiş okul binasını keşfe çıkıyorum. Korku filmlerindeki gibi, terkedilmiş odalarda etrafa atılmış eski eşyalar var, duvar boyaları dökülmüş…

Alt katta kilitli duran bir kapı var, yokluyorum pek açılacak gibi değil, gözümü kapının üzerindeki deliğe uydurunca içerideki eski tiyatro salonunu ve piyanoyu görüyorum.

***

Moldova gerçekten gariban bir ülke… Bulgaristan ve Romanya’dan Moldova’ya gelince farkı net olarak görebiliyorsunuz.

Kampı toplayıp başkent Kişinev’e doğru yola koyuluyoruz.

Yollar delik deşik, normal bir arabayla o yollarda giderseniz alt takımı kesin yolda bırakırsınız, bizdeki yolların 20 sene önceki haline benziyor.

Hiç abartmadan, zıplaya zıplaya Kişinev’e varıyoruz!

2 saatlik bir mola verince, yemek için kentin içine dalıyoruz.

Hükümet binasının karşısındaki parkın geçerek güzel bir caddeye geliyoruz, trafiğe kapalı olan bu bölge Kişinev’in en lüks caddesiymiş. Tarihi bir binanın karşısında güzel bir restorana oturuyoruz. Fiyatlar, bize göre makul düzeyde.

Etraftan gelip geçen tiplere bakıyorum, geneli takım elbise kravat modunda, iş yerleri ve devlet binalarında çalışanlar ve diplomatlar buralarda takılıyorlar. Yemekten sonra, buluşma yerine dönüp yola koyuluyoruz.

Ukrayna’ya bu gece geçmeyip, Kişinev çıkışında yol kenarında “Travel Cafe” adlı bir mekânda kamp yapmaya karar veriyoruz, binanın hemen arkasındaki bahçeye sığıyoruz hep beraber.

Kampı atıyoruz, sohbet muhabbet, derken uyku vakti geliyor. Arada hangi gündeyiz, hangi ülkedeyiz hangi para birimini kullanıyoruz birbirine karışmaya başlıyor.

Türkiye’deki hayatımdan, dertlerden, tasadan, kafamdaki düşüncelerden tamamen koptuğumu fakına varıyorum, yolda olmak ve sürekli ilerlemek insana iyi geliyor, kafa sıfırlanıyor…

Sevgiyle kalın.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Yasin Kınay - Mesaj Gönder

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Yeni Alanya Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Yeni Alanya Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anket Bugün son iki aday kalsa Erdoğan'ı mı Yavaş'ı mı seçersiniz?