Türkiye 48 adet Typhoon Tranche 3A savaş uçağı aldı! İşte Eurofighter Typhoon savaş uçağı özellikleri

BBC'nin İddiasına göre Türkiye 24-48 adet aralığında Typhoon Tranche 3A savaş uçağı satın aldı.

BBC tarafından aktarıldığı üzere Türkiye ve İngiltere 10 milyar dolar değerinde olduğu ifade edilen kapsamlı bir savunma tedariki için görüşmeler devam ediyor. Görüşülen tedarikin kapsamında Eurofighter Typhoon savaş uçakları (24 veya 48 adet), C-130J kargo uçakları, 3 adet fırkateyn ve M-60 tanklarında kullanılmak için yeni motorlar yer alıyor.

Eurofighter Typhoon’un F-16 Block 70 satışında kabul edilmeyecek şartların sürülmesi durumu için bir alternatif olarak düşünülebilir ancak Eurofighter Typhoon ve F-16 Block 70’in farklı mimarilere sahip olduğu göz ardı edilmemelidir. Motor, alt sistemler, hava-yer mühimmatları gibi konulardaki farklar Eurofighter Typhoon’un satın alındığı takdirde Hava Kuvvetleri’ne entegrasyonunu zorlaştıracaktır.

Türkiye’nin İngiltere’den Type-23 sınıfı fırkateyn aldığı iddiası
Milli Savunma Bakanı Hulusi Akar, iki gün önce İngiltere Savunma Bakanı Ben Wallace’ın davetlisi olarak Londra’ya gitmişti. Marine Deal News‘in iddiasına göre Milli Savunma Bakanlığı İngiltere’den ikinci el Type-23 sınıfı fırkateyn tedarik etmek üzere sözleşme imzaladı.

İlk olarak 1987 yılında hizmete giren Type-23 sınıfı fırkateynlerin 12 adedi Birleşik Krallık tarafından aktif olarak kullanılıyor. Türkiye’nin kaç adet gemi aldığı ile ilgili bilgi paylaşılmazken bu sınıftaki en yeni gemi 2000 yılında envantere girdi.

Eurofighter Typhoon savaş uçağı özellikleri
Eurofighter Typhoon, Avrupa Birliği yapımı çok amaçlı, 4.5 nesil, çift motorlu, kanart delta kanatlı, çok rollü savaş uçağı.

Tasarımı Fransız Dassault Rafale, İsveçli Saab Gripen ve Rus MiG 1.44 uçakları temel alınarak yapılmıştır. Çeviklik ve gelişmiş elektronik sistemleri en belirgin özelliklerindendir.

Genel özellikleri
İki adet Eurojet EJ200 motoruna sahip, tek ve çift pilotlu versiyonları olan, en yüksek hızı 2.390 km/s olan av - bombardıman uçağıdır.

Uzunluk: 15.96 m (52.4 ft)
Mürettebat: 1 (2)
Kanat Açıklığı: 10.95 m (35.9 ft)
Kanat Açıklığı: 5.28 m (17.3 ft)
Kanat Alanı: 51.2 m²
Boş Ağırlık: 11,000 kg (24.000 lb)
Yüklü Ağırlığı: 16.000 kg
Max. Kalkış Ağırlığı: 23.500 kg (51.800 lb)
Motor: 2 x Eurojet EJ200 ard yakma turbofan
Motor Gücü: 60 kN (13.500 lbf) her biri
Yakıt Kapasitesi: 5.000 kg (11.020 lb)
Maksimum hız :Yüksek İrtifada: (2495 km / s veya 1550 mil)
Deniz Seviyesinde: Mach 1.25 (1530 km / s veya 950 mph)
Menzil: 2900 km (1,800 mil)
Servis Yarıçapı: 19812 m (65,000 ft [343] [344] )
Tırmanış: 315 m / s [345] (62.000 ft / dak [346] )
İtiş/Ağırlık Oranı: 1.15
Silahlar
Toplar: 27mm'lik Mauser BK-27 topuna sahiptir
Füzeler: AGM-84 Harpoon, AGM-88 HARM, AGM Armiger, AIM-9 Sidewinder, AIM-132 ASRAAM, AIM-120 AMRAAM, IRIS-T, MBDA Meteor, ALARMs, Storm Shadow (AKA "Scalp EG"), Brimstone, Taurus, Penguin
Bombalar: Paveway 2, Paveway 3, Geliştirilmiş Paveway, JDAM

24 Oca 2023 - 15:28 - Dünya


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Yeni Alanya Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Yeni Alanya Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Yeni Alanya Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Yeni Alanya Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

112

Zekeriya - Bu kansizlara chp PKK uzerinden dis gucler kaynak aktarip, tr icerisinde profosyönel sekilde sosyal medyada huzursuz luk ortami yaratmaktir. Serefili bir vatan evladi böyle muhalif olurmu.

Birkin bu Lara cvp yazmayin.

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 29 Ocak 13:29
111

Zekeriya - Arkadaslar bu Kani bozuk Satilmis Lara yazmayin, bunlar PKK chp ve kankalarin trolleri.

Bunlari

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 29 Ocak 13:25
101

Vatan - Devlete laf atanlar zamaninda geri kafalı dedeleriniz şapkayla eşarpla ugraşacagina ucak yapsaydi simdi yönetim onlarin yapmadigini yapip aciklarini kapatmaya calisiyor

Yanıtla . 25Beğen . 9Beğenme 27 Ocak 22:35
99

Vatan - Boş boş konuşan geri zekalilar suan yapilmakta olan uçak 5.6 yili var envantere girmesi için yarı şavas ciksa elinde yeterli uçak yok devlet bu yüzden uçakları almak durumunda. Zamaninda geri kafalı dedeleriniz şapkayla eşarpla ugrasacagina uçakk yapsaydi şuanki yönetim geri kafalı dedelerinizin açıgını kapatmaya calışıyor biş yorum yapmayin

Yanıtla . 24Beğen . 7Beğenme 27 Ocak 22:30
93

Kraldas - çok şükür dünyanin hurdacisi olduk. nerd ekimin kullanmayacagi alirlar sonra rafale aldiklari icin yunanistana hurdaci derler

Yanıtla . 0Beğen . 14Beğenme 27 Ocak 20:30
103

Ahmet - @Kraldas 93 nolu yoruma cevabı: Artı Rafael Avrupa'da hiçbir Avrupa devleti almaz çünkü parça üretimi çok az tedariki yok tayfunu bütün Avrupa ülkeleri kullanıyor ve dunyanin yarışı Tayfun kullanıcısı iyi bak dünyanın en iyi 4.5 nesil uçağı tüm uçaklar sıralamasında 2 ci sırada

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 27 Ocak 22:42
102

Ahmet - @Kraldas 93 nolu yoruma cevabı: Tayfun hurda bir uçak deil dünyanın en iyi ikinci uçağı NATO tatbikatında f 35 i avlayan tek uçak dünya siralamasin da f22 den sonra ikinci oldu f35 3 Rafael 4 cu oldu şu 35 le aynı sıraya aldı hakkını yemeyin uçağın araştırın alabileceğin en iyi uçak şu an o yazılımıyla birlikte sana kimse uçak vermez ne Rusya ne ABD f 16 bloc 70 verecek sıfır ama yazılımı onda napican

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 27 Ocak 22:39
87

Ali Demir - Ege Denizinde adice silahlandırılan Yunan adalarını tek tek alıcaz inşallah.

Yanıtla . 13Beğen . 0Beğenme 27 Ocak 03:37
85

Abdul Hamit - Kore teknoloji bizden daha ilerde o bile ucagı. Tek başına yapamadı armut duş ahzima düş niye bir şey yok temel sağlam olsaydı şimdiye kadar çok dan yapmış olurduk hurkuslar semalarda tür atardı

Yanıtla . 6Beğen . 5Beğenme 27 Ocak 00:05
104

Ahmet - @Abdul Hamit 85 nolu yoruma cevabı: Armutla yaptık işte hurkus yok ama şimdi hurjet var mmu var kızıl elma var daha ne istiyon

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 27 Ocak 22:44
84

Mahmut Gençağa - Allah cc ordumuzu güçlü kılsın mensuplarınada hayırlı ömür can sağlığı nasip etsin

Yanıtla . 13Beğen . 3Beğenme 27 Ocak 00:03
106

Ahmet - @Hüseyin 80 nolu yoruma cevabı: Hüseyin burayı boş muhabbetle karıştırma bildiğin kadar konus

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 27 Ocak 22:49
68

Aaaa - Tamamen farklı bir yapıya ve de kullanım şekline sahip bu uçağı acaba bize kullanmayı kim öğretecek acaba merak konusu

Yanıtla . 15Beğen . 43Beğenme 26 Ocak 06:41
107

Ahmet - @Aaaa 68 nolu yoruma cevabı: Amma ahmaksiniz devlet sizin kadar akıl deil zaten ondan millet devletten akıllı maasallah ulan katar ucaklarini Türkiye'ye getirdi 6 aydır Türkiye'de 2 adet Toygun pilotlariyla beraber Konya'da f16 karla uçuş boşuna yapiyolarya geri zekalılar bı sorarsiniz

Yanıtla . 5Beğen . 1Beğenme 27 Ocak 22:52
88

Aa - @Aaaa 68 nolu yoruma cevabı: Zaten İngiltere'de pilotlarımız eğitim alıyorlar bunucaklanilgili aynı f35 uçaklarına ilgili birde Rus uçaklarına ilgili eğitim aldılar ama Amerika vermeyince en uygun uçak şu anda o Türkiye alt yapısında

Yanıtla . 5Beğen . 2Beğenme 27 Ocak 05:00
66

Mirza - Umm yalanı ne oldu hane kendi uçağımızı yapacqktınız şimdi İngiltere bin ikinci el uçaklarına mı kaldınız??

Yanıtla . 40Beğen . 93Beğenme 26 Ocak 05:33
109

Mmu - @Mirza 66 nolu yoruma cevabı: İkinci el ucakmi gemimi iyi oku

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 29 Ocak 08:06
96

Ercan Dogru - @Mirza 66 nolu yoruma cevabı: Chpkk onun 7zerinde calisiyor

Yanıtla . 2Beğen . 2Beğenme 27 Ocak 22:06
91

Komikazeeee - @Mirza 66 nolu yoruma cevabı: Bu aşağılık kompleksinden çıkın artık, sırf siyasetten sizin istediğiniz kişi devlet idaresinde değil diye bir ülkenize küfür etmediğiniz kaldı. Nasıl bir komplekstir tiksindirici bir durum. Allah basiret versin size

Yanıtla . 17Beğen . 0Beğenme 27 Ocak 10:52
89

Aa - @Mirza 66 nolu yoruma cevabı: Arkadaş bir ucagin yapılabilmesi için en aşağı 10 yıl ve üzeri gerekiyor o yüzden adamlar diyorki 2030 yılında envantere girecek diyor iyi dinle ve oku mmmu saavas uçağını

Yanıtla . 8Beğen . 1Beğenme 27 Ocak 05:02
55

Ali Veli - La hani yerli uçağımız yapılıyordu hayatınız yalan mk.Siz müslümanmısınız münafık herifler.Herşey çok güzel olacak inş

Yanıtla . 78Beğen . 221Beğenme 26 Ocak 00:52
110

Mmu - @Ali Veli 55 nolu yoruma cevabı: Sen kağıt ucak yapmaya devam et..

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 29 Ocak 08:20
97

Ercan Dogru - @Ali Veli 55 nolu yoruma cevabı: Ya siz o putla beraber pehdahlayanin aq

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 27 Ocak 22:08
92

Hakkı Söyler - @Ali Veli 55 nolu yoruma cevabı: Allah kimseyi senin gibi geri zekâlı yapmasın. Sen Fırıncılık yapmaya karar verdim diye haftalarca, hatta aylarca Ekmek almayan, Konfeksiyonculuk yada Terzilik yapmaya karar verdin diye işe başlayana kadar aylarca hatta yıllarca geçen sürede elbise gömlek giymeyen Zekâ özürlülerden misin?

Yanıtla . 7Beğen . 2Beğenme 27 Ocak 17:51
90

Hhh - @Ali Veli 55 nolu yoruma cevabı: Vay arkadaş yerli uçağa nasıl bağladın olayı, ana sütünşart şart

Yanıtla . 4Beğen . 2Beğenme 27 Ocak 09:35
86

Lore - @Ali Veli 55 nolu yoruma cevabı: La oglum sizin arapcayla muslumanlarla ne alip veremediginiz var rum tohumlari ermeni usaklari ataturkcu yobazlar

Yanıtla . 10Beğen . 3Beğenme 27 Ocak 00:52
83

Türkiye - @Ali Veli 55 nolu yoruma cevabı: Bazi insanlar Zeka yoksunu ana sutu emmemis çõp bidonu gibi insandir nokta

Yanıtla . 16Beğen . 3Beğenme 26 Ocak 21:00
81

Hazerfen - @Ali Veli 55 nolu yoruma cevabı: yorumcu gavede batak oynuyor heralde boş zamanlarında da böyle yorumlar yapıyor

Yanıtla . 23Beğen . 8Beğenme 26 Ocak 15:51
78

Meayk - @Ali Veli 55 nolu yoruma cevabı: Mmu 2030 da seri üretime çıkacak embesil, bir uçak bir günde yapılmıyor cahil cahil konuşmayın açın okuyun.

Yanıtla . 102Beğen . 24Beğenme 26 Ocak 11:46
76

Ercubaba - @Ali Veli 55 nolu yoruma cevabı: Hayatımda böyle. Boş bir yorum görmedim

Yanıtla . 59Beğen . 19Beğenme 26 Ocak 10:16
75

Atilla Gökalp - @Ali Veli 55 nolu yoruma cevabı: Güzel yazmışsın müslüman adam YALAN konuşmaz. Sadece uçak da değil, Fırkateyn de alınıyormuş. Yerli fırkateyn bunlar yarın adlarını Türkçe pardon ARAPÇA yazınca milli olur.

Yanıtla . 29Beğen . 55Beğenme 26 Ocak 10:14
74

Burak7 - @Ali Veli 55 nolu yoruma cevabı: He münafık he Sen dedin diye hiçbirsey üretilemdi 2030 kadar MMU mi bekleyecek devlet senin kafan geri çalışıyor

Yanıtla . 41Beğen . 13Beğenme 26 Ocak 09:32
73

Erol Erol - @Ali Veli 55 nolu yoruma cevabı: beyinsiz çin askeri herkesi hendin gubi beyinsizmi sanıyon

Yanıtla . 25Beğen . 10Beğenme 26 Ocak 08:51
72

Yavuz - @Ali Veli 55 nolu yoruma cevabı: Kot kafalı kağıt uçak yapmıuorlar Amerika bile bir uçağı 15 senede yapabiliyor biz 5-6 senedir üzerinde çalışıyoruz

Yanıtla . 45Beğen . 15Beğenme 26 Ocak 08:23
71

Osmanli Torunu - @Ali Veli 55 nolu yoruma cevabı: Ulan bir bok bildiğin yok birde yorum yapiyorsun. Yerli savaş uçagi mmu ile ilgili yol haritasi belirlendi. En erken 2028-2030 da seri uretime geçecek. Türkiyenin savaş durumu var Yunanistani ve digerleri surekli ucak firkateyn alirken Türkiye izlesin mi? Mmu projesi hizlandirilip ilk hangardan cikis 2023 e alindi normalde 2025 yiliydi. Bu yüzden bilip konuş yalan yanliş bilgilerinde saçma yorumlar yapma.

Yanıtla . 65Beğen . 18Beğenme 26 Ocak 08:09
67

Bir Kul - @Ali Veli 55 nolu yoruma cevabı: Hucurat Süresi﴾6﴿ Ey iman edenler! Bilmeden birilerine zarar verip de sonra yaptığınıza pişman olmamanız için, yoldan çıkmışın biri size bir haber getirdiğinde doğruluğunu araştırın.

Önce biz her duyduğumuzu doğru kabul edip yaymadan önce araştırsak bu daha doğru olmaz mı kardeşim. Biz önce kendimize bakalım.

Yanıtla . 30Beğen . 6Beğenme 26 Ocak 05:38
64

Sinsi Tilki Seni - @Ali Veli 55 nolu yoruma cevabı: Kurnazlığı Burak, munafiklik yapma! Bunlar hazır uçak, Türkiye ise geliştirme aşamasında bre hadsiz

Yanıtla . 28Beğen . 6Beğenme 26 Ocak 05:26
62

Orhan Mim - @Ali Veli 55 nolu yoruma cevabı: Uçak yparsın ama o uçak hizmete girmesi için uzun yular lazım birde chp cilik yapma

Yanıtla . 27Beğen . 8Beğenme 26 Ocak 04:37
61

Metin - @Ali Veli 55 nolu yoruma cevabı: Lan dangalak o uçağı yapması kolay mı sence anca muhalefet lik yaparsın

Yanıtla . 25Beğen . 9Beğenme 26 Ocak 04:01
57

Kimbu - @Ali Veli 55 nolu yoruma cevabı: Her yazılana inanan garip insanlar. Güzel olanı gördük ?

Yanıtla . 9Beğen . 4Beğenme 26 Ocak 01:31
54

Bekirpaşalı - S 400 ler gibi hurdaya atarız onlarıda,abd emretsin yeterki hem ne gerek var uçağa birkaç ayet okudumu düşman filan kalmaz karşımızda evelallah.

Yanıtla . 43Beğen . 138Beğenme 26 Ocak 00:49
94

Hakkı Söyler - @Bekirpaşalı 54 nolu yoruma cevabı: Sen Erdoğan gibi Cesareti, basireti, ferasetli, MİLLETİNE SADAKATİ, Dirayetli ile Dünyayı hayran bırakan bir Liderle, adam gibi adam bir Devlet Adamıyla, Milletine kan kusturan, 1947de İtalyanların işgalden vazgeçtikleri için terk edip gittikleri Ege Adalarını

korkusundan Yunanlılara bırakan, Ekmeği, gaz yağını ve daha bir çok şeyi Devletin vereceği karneye bağlayan, Milletin aç karnını doyurabilmek için At pisliklerinden arpa danelerini ayıklayarak doymaya çalıştığı

buna karşın kendilerinin yedikleri önlerinde yemedikleri arkalarında, milletin vergileriyle toplanan paralarla kebaplarla, böreklerle beslenen, ama Vatanın ve Milletin savunulması için Bir tane yerli milli piyade tüfeği dahi, kazandıramayan CHP'li İsmet İnönü ile karıştırdın galiba.

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 27 Ocak 20:40
82

Denizci08800 - @Bekirpaşalı 54 nolu yoruma cevabı: Ola sen anladığım kadarıyla kemal kılıçdaroğlu kafasındasın kim saldıracak bize niye alıyoruz ki demen gerekirdi , her şeyi hızlı şekilde yapmak için nasıl oldugunu bulmak için bir tane alınmıyor , biraz yüklü alıp hızlı şekilde işlemelisin İKİNCİSİ SEN DEMEKKİ AYET VE KURAN-I KERİME İNANMIYORSUN BARİ BOŞ BOĞAZLIK YAPMA ORADA

Yanıtla . 9Beğen . 4Beğenme 26 Ocak 18:25
70

Orhan - @Bekirpaşalı 54 nolu yoruma cevabı: Yazdığını okudunmu sen nekadar boş bir yorum olmuş

Yanıtla . 14Beğen . 7Beğenme 26 Ocak 06:48
69

Orhan - @Bekirpaşalı 54 nolu yoruma cevabı: Yazdığını ok

Yanıtla . 3Beğen . 4Beğenme 26 Ocak 06:45
65

Deliormanli - @Bekirpaşalı 54 nolu yoruma cevabı: Sen merak etme gerektiğinde kullanılır.. yorma kafanı böyle şeylere... sürekli açık tutulmasina gerek yok

Yanıtla . 11Beğen . 4Beğenme 26 Ocak 05:31
53

Türk Ve Müslüman - Peh peh herkez ajan olmuş da neler neler bilirmiş.

Yanıtla . 27Beğen . 15Beğenme 26 Ocak 00:45
48

Birisi - İlber ortaylı İn da dediği gibi "kabaca" oturduğu apartmanın yönetimine girmeye bile götü yemeyen millet devlet yönetimine karışıyor. Sen dolandırdığın kandırdığın insanların hakkını nasıl ödeyeceksin onu düşün önce. Kendi işini doğru düzgün yap bir iki canlıya faydan dokunsun. Devleti yönetmek istiyorsan aday ol seçilirsen istediğini yaparsın. yutupdan izleyip feysbukdan okuduğun üç satır yazıyla her boka maydanoz olma. Heh sana diyorum.

Yanıtla . 176Beğen . 23Beğenme 25 Ocak 21:49
47

Anil - Gerek yok uçak almaya sınırlara birer adet heykel dikin her şey yolunda olur

Yanıtla . 180Beğen . 49Beğenme 25 Ocak 21:49
45

Türkçü - Ruslar Çok Mu Güvenilir Türk’ün Türk’ten Başka Dostu Yoktur

TÜRKÇÜ

Yanıtla . 84Beğen . 16Beğenme 25 Ocak 21:01
77

Demokrat - @Türkçü 45 nolu yoruma cevabı: Bi bitmediniz.

Yanıtla . 4Beğen . 3Beğenme 26 Ocak 10:31
63

Ahmet - @Türkçü 45 nolu yoruma cevabı: Euro fighter Rus savaş uçağı değil:)

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 26 Ocak 05:26
56

Yakuza - @Ankara06 42 nolu yoruma cevabı: Millet gidip önünde imanntazelemiyorsu ama

Yanıtla . 15Beğen . 17Beğenme 26 Ocak 00:54
46

Necati - @Ankara06 42 nolu yoruma cevabı: Akıl yoksunu konuşmuş

Yanıtla . 27Beğen . 24Beğenme 25 Ocak 21:07
41

Reis - Bize siha iha lazım değil,eşek heykeli fçdikelim

Yanıtla . 108Beğen . 34Beğenme 25 Ocak 20:27
34

Selim Geriş - rus silahları lazım acilen yoksa beceriksiz yöneticilerin cezasını vatanseverler ödemiştir yine aynı duruma düşmek üzereyiz malesef İngilizlerin tarihten gelen hainlikleri saymakla bitmez satılmış yöneticiler yüzünden kaybediyoruz

Yanıtla . 64Beğen . 73Beğenme 25 Ocak 18:36
36

Ahmet - @Selim Geriş 34 nolu yoruma cevabı: Boşver Rus silahlarını bir kaç eşek heykeli dikelim gitsin

Yanıtla . 83Beğen . 29Beğenme 25 Ocak 19:22
31

Kılıç - Yorum yapan okurlar çok yanlı her iki taraf. MMU nun tam anlamıyla teslimi 2030 olarak görülüyor. Bu nedenle Thypoon uçakları Fransa Rafale vermediği için uygun seçenek gibi gözüküyor. Fakat bu paket içinde biz kendi imal ettiğimiz mühimmatları alınan uçaklarda kullanabilirsek süper olur. Bakım ve idame masrafları ayrı. Type 23 fırkateyni ihtiyacımız varmı bu muamma. Çünkü en basitinden baş topu 106 mm. Bizde 76 mm kullanılıyor. İdame anlamında sıkıntı var. Sonarı kuvvetli ancak çok bakım gerektiriyor. Belki de uçakların alım paketi içine İngilizler sokmuştur şart olarak. Orada daha önemli olan M60 lar için motor tedariği. Modernizasyon için lazım. Biz ülke olarak savunma sanayiinde ilerliyoruz. Fakat bu durum olandan farklı olarak lanse ediliyor. Bu da bitmemiş projelerin tamamlanmış da silahlı kuvvetlere teslim edilmiş algısına neden oluyor. En basitinden AKINCI'nın medyada gösterilmesi ile orduya teslimi arasında geçen zamana bakarsak örnek olabilir. Yürütülen projelerin tamamı bu ülkeye aittir. Kimseye mal edilemez. Örnek olarak MİLGEM projesi eski bir proje 90 lı yılların ortasında planlanarak hayata geçirildi. Şu veya bu ayrımı yapmamak lazım. Önemli olan kaynakların doğru projelerde değerlendirilmesi ki öyle yapılıyor. Türk Silahlı Kuvvetlerinin tedarik standardı yüksektir. İşe yaramayacak malzemeyi almak istemezler. Yapılanlar gurur verici. Bu alanda kutuplaşmaya gerek yok.

Yanıtla . 210Beğen . 10Beğenme 25 Ocak 17:24
79

... - @Kılıç 31 nolu yoruma cevabı: Her şeye tamam da usta M60 tankları 1906da üretildi... istediğin kadar modernize et onlar bitti artık kullanılamaz durumdalar. RPG27 bile delip geçiyor zırhlarını. Hele ki bizim ihtiyacımız olan meskun mahal tankları hiç değiller.

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 26 Ocak 12:09
51

Yusuf K. - @Kılıç 31 nolu yoruma cevabı: Kılıç adlı yorumcuya cevaben; Milgem projesi ile ilgili ilk adım Deniz KK bünyesinde 2004 yılında atıldı. Bir şeyin fikren dile getirilmesi ile kuvveden fiiliyata geçmesi farklı şeylerdir.

Uçmayı insanoğlu binlerce yıldır tasarlıyordur lakin uçağı Wright kardeşler geliştirdi...

Yanıtla . 20Beğen . 7Beğenme 25 Ocak 23:01
33

Laik - @Kılıç 31 nolu yoruma cevabı: Laik ile layık arasındaki farkı bilmekten aciz millete cahil diyor beyinsiz akdinazor

Yanıtla . 19Beğen . 63Beğenme 25 Ocak 18:29
29

Ne Mutlu Türküm Diyene - Haberleri iyi okumuyormusunuz Uçaklar daha yapılıyor AmerikaYunanistan Fransa Almanya israil vs Turkiyede savaş çıkartmaya çalışıyor sinirlarimiza yıgdilar o yüzden elimizi guclendirmemiz gerekiyor bu kadar güçlü ülkeler ile savaşmak kolay mı? Eskiden Din gücümüz vardı dualı insanlarımız vardı şimdi layığım diyen kafirlere özenen ciplak donla sutyenle sokağa cikan cahil kesim var Rabbimin yardımı olmadan bu kadar güçlü ülke ile nasıl başedicez

Yanıtla . 127Beğen . 65Beğenme 25 Ocak 16:54
52

Hakan - @Ne Mutlu Türküm Diyene 29 nolu yoruma cevabı: Kardeşim dinden imandan giriyorsun konuya. son cümlende de korkuyorsun. Olmadı. Nice azlar çokları yenmiştir. Türkler tarih boyunca savaş neydanına indiğinde gereken neyse yapmıştır. Kalbinşzde şüphe olmasın. Ukrayna -Rusya savaşının şuan ki durumu tahmin bile edilemezdi. 1 haftaya Ukraynanın işi biter deniyordu. Ne oldu. Savaş akıl işi olduğu kadar da yürek işidir. Allah cc hepimize şehit olmayı nasip etsin inşallaaaah.Bize birtek Allah cc yeter.

Yanıtla . 31Beğen . 1Beğenme 26 Ocak 00:42
95

Hakkı Söyler - @Sinirli 28 nolu yoruma cevabı: Hürkuşu, Hürjeti, Kızılelmayı, Bayraktar TB2'yi Ankayı, Aksunguru İnkâr ettiğine göre anlaşılan kimse görmesin diye bir yerlerine sokmaya çalışıyorsun. Peki düşünemwdim mi? Kanatları girerken götünü yırtacağını.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 27 Ocak 20:50
60

Vatanperver - @Sinirli 28 nolu yoruma cevabı: He babo ,ne oldu zorunamı gitti

Uçakta yaptık helikopterde ,

ihada yaptık sihada,

denizaltıda yaptık savaş gemiside

Fırkateynde yaptık sida'da

Topta yaptık havanda

Rokette yaptık füzede

Zırhlı personel taşıyıcıda yaptık

İnsansız kara aracıda

Akıncıyıda yaptık insansız jet uçağınıda

Tüm dünya bayraktarı, onun başarıları ve nekadar gelişmiş ileri teknoloji ürünü olduğunu konuşurken ,biz level atlayıp akıncıyı yaptık level atlama kesmedi kendimizide aşıp yapacağız dedikten sonra 8-10 ay içerisinde kızılelmayı yane insansız SAVAŞ UÇAĞI yaptık,abd bile apışıp kaldı en az 5-10 yılda yapılabilecek bir savaş jet uçağını Türkler 8-10 ayda nasıl yapabilirler bu akıl alacak şey deyil diyerek dumur oldular,ama görünen oki dumur olanlar , aklı almayanlar sadece abd ve avrupalılar deyil???☝️

Yanıtla . 12Beğen . 5Beğenme 26 Ocak 03:13
23

Bilirkişi - İstediğimiz sayıda Savaş uçağına sahip olmamız 2040 yıllarını bulacak acil ihtiyaca binaen alınıyor bu uçaklar çeşitliliği, sayıyı arttırmak için. Amerikan tekelinden kurtulmak için ve ne kadar çok uçak kullanırsak kendi uçağımızda o kadar çeşitli özelliklerde yapabiliriz. Ayrıca bunların Yunan rafale lerı gibi meteor füzesi atabildiğini de unutmayalım.

Yanıtla . 72Beğen . 3Beğenme 25 Ocak 12:41
13

Başkan - Ne kadar hazmetmeyen insanlarsınız. İşiniz gücünüz eleştiri.

Yanıtla . 61Beğen . 11Beğenme 25 Ocak 12:02
12

Korfezim41 - Kendi uçağımızı yaptık riyen sazanlar niye dışardan 44 tane uçak aldığımızın cevabını verirseniz çok memnun olurum

Yanıtla . 52Beğen . 160Beğenme 25 Ocak 11:45
100

Vatan - @Korfezim41 12 nolu yoruma cevabı: Kumandası sende olmaya ucagi ne yapacaksın senin kadar devlet bilmiyormu gerçi anlamayan adamlarla ne konusacaksınki

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 27 Ocak 22:34
59

Vatanperver - @Korfezim41 12 nolu yoruma cevabı: Aynen dediğin gibi,ama bunlar anca eleştirir ,bilmeden araştırıp öğrenmeden eleştirir,devlet düşmanlığı akıllarının önüne geçmiş, bu arada yunan konusuda aynen dediğin gibi,onada aynen katılıyorun seçime kadarki süreçte yane şu 4 ay içinde ,en geçte seçimin hemen ardından yunanla kapışacağız hemde yüzde yüz.ALLAH C.C. Askerimize güç kuvvet versin biz askerimizin ve devletimizin yanındayız,gelecekleri varsa görecekleride çok şey olacak ALLAHIN C.C. izni ile...???☝️

Yanıtla . 2Beğen . 3Beğenme 26 Ocak 02:54
58

Vatanperver - @Korfezim41 12 nolu yoruma cevabı: Sen önce git biraz ataştırma yap niye alındığını öğren ,bedavadan hazıra konma, ve asıl sazan ve bilgisiz cahilin kendin olduğunu gör, işin gerçeği biz doğruyu söylesekte sen şimdi bize inanmazsın, bize sorduğun sorunun aynısını google amcana sor o sana söyler, sende cahil kalmayıp öğrenmiş ve asıl sazanında bilip öğrenmeden ahkam kestiğin için sen olduğunu anlarsın...

Yanıtla . 9Beğen . 1Beğenme 26 Ocak 02:46
50

Aa - @Korfezim41 12 nolu yoruma cevabı: doğru sõyledin sazan gibilere derler herşeye inanıyorsun bende hıyar var tuz al gel

Yanıtla . 9Beğen . 6Beğenme 25 Ocak 22:20
49

Gökhan - @Korfezim41 12 nolu yoruma cevabı: Kim kime saldırıyor? 2 ülke nato uyesi it dalaşı olsun hedefe kilit atmak olsun hepsi birer tatbikat antrenman gibi düşünün bunlarin hepsi bilincli yapilan şeyler ama bizde alginin babasi yapiliyo burda biz s400 için f35 vazgeçtik teknoloji olarak 5 nesil savaş uçağımi yoksa hava savunma sistemi mi daha cabuk yapılır hükumet yanlış tercih yapti bugün s400 almasaydin f35 elindeydi hava savunma sistemi yapmak daha kolay

Yanıtla . 3Beğen . 29Beğenme 25 Ocak 21:59
44

Türk Vatandaşı - @Korfezim41 12 nolu yoruma cevabı: Bi defa hiç birşeyi bilmeden yorum yapmışsın bu başlı başına bir sazanlık. Soruna gelince, çok şükür milli projeler devam ediyor fakat mmu nun envantere girmesi 5-6 sene, Yunan orda kıvılcım bekliyor amerika uşağına sırtını yaslamış fransadan uçaklar almış, şakası yok bu işlerin savaş çıkması an meselesi. Hal böyle olunca acil olarak elimizi güçlendirecek hamleler yapmamız lazım. Bilmem hak verirmisin.

Yanıtla . 33Beğen . 2Beğenme 25 Ocak 20:51
40

Raşit Akdeniz - @Korfezim41 12 nolu yoruma cevabı: Sende beyin olsa busoruyu sormazsin zaten cesorunun cevabı içinde anlaya bilirsen bu beyinle tabi

Yanıtla . 16Beğen . 4Beğenme 25 Ocak 20:22
37

Halil - @Korfezim41 12 nolu yoruma cevabı: Sen önce Eskişehir’de toprak altında çürütülmüş uçakların hesabını ver senin beyin kapasiten mmu ya yetmiyor anlaşılan o uçak ben yaptım hemen seri üretime geçsin binlerce yapalım diye birşey yok bir araştır sonra yorum yap

Yanıtla . 38Beğen . 9Beğenme 25 Ocak 19:32
35

Cengiz - @Korfezim41 12 nolu yoruma cevabı: Heykel mi la bu , betonu dök 24saat kurusun al sana icraat!!!

Yanıtla . 50Beğen . 7Beğenme 25 Ocak 19:21
25

Y. Beyazıt Başal - @Korfezim41 12 nolu yoruma cevabı: O dediklerin sazan ise sen de keksin.

Savaş uçağı yapım aşamasında. Onun tam tekmil hale gelip yeter sayıda envantere girmesi zamsn alacak.

Böyle diye milli muharip uçağımızı küçümsememeli. Dünya çapında bir uçak yapmak büyük iştir. Ama siz fasarya olarak görmek istiyorsunuz.

Batı, Pkk, fetö ve partisini Türkiye önüne çeken muhalifler böyle.

Zamanında Vecihi Hürkuş ve Nuri Demirağ

engellemeseydi şimdi çok daha ileride idik.

Sonuçta mmu devreye girinceye kadar uçağa ihtiyaç var.

Yanıtla . 72Beğen . 7Beğenme 25 Ocak 13:10
24

Birisi - @Korfezim41 12 nolu yoruma cevabı: Uçak üretmek oyuncak üretmeye benzemez tfx savaş uçağının envantere girmesi en az 6-7 sene sürer sen 7 sene beklerken aniden bir savaş çıksa ne yapacaksın birde şurası var ABD gibi bir devlet bile f22 varken niye f35 üretti bunuda düşün

Yanıtla . 60Beğen . 6Beğenme 25 Ocak 12:43
22

Ada - @Korfezim41 12 nolu yoruma cevabı: Sanane mal sanamı sorcak alırken

Yanıtla . 45Beğen . 10Beğenme 25 Ocak 12:38
21

N.markaloğlu - @Korfezim41 12 nolu yoruma cevabı: Çünkü çok daha fazl

Yanıtla . 4Beğen . 2Beğenme 25 Ocak 12:37
20

Gökhan Türkmen - @Korfezim41 12 nolu yoruma cevabı: Gggghh

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 25 Ocak 12:36
19

41 - @Korfezim41 12 nolu yoruma cevabı: Kimse kendi uçağımız yaptık demedi. Kendi uçağımızı yapıyoruz dendi.tabii ki bu iş zaman alacak önemli olan bu yola baş koymak.

Yanıtla . 52Beğen . 1Beğenme 25 Ocak 12:25
18

Taker - @Korfezim41 12 nolu yoruma cevabı: Yapmadık, yapıyoruz satılmış efendi...

Yanıtla . 43Beğen . 1Beğenme 25 Ocak 12:23
17

Gnty - @Korfezim41 12 nolu yoruma cevabı: Kendi uçağımızı yaptık ama seri üretime girip envantere girmesi 2030 yılını bulacak bu işler öyle konuşmak kadar kolay değil zaman meselesi imkan meselesi sırf muhalefet olsun da nasıl olursa olsun diyen bu kör zihniyete rağmen yapılıyor bunca hizmet

Yanıtla . 49Beğen . 3Beğenme 25 Ocak 12:21
15

Caner - @Korfezim41 12 nolu yoruma cevabı: Ulan APti yaptık ama seri üretim 1 yıl sonra

Yanıtla . 11Beğen . 2Beğenme 25 Ocak 12:08
10

Nizam Sağlam - Yerli uçağın envantere girmesi 5 yılı bulur bu zaman aralığında açığı verilmeyen f16 yerini doldurmak zorundasın az haber okuyun.yerlş uçak prototipi bitmedi bittikten sonra tüm testleri ve pilotlarımızın eğitim süreci.Eleltiri yapacaksanız 35 li yıllardan itibaren engellenen uçakların hesabını sorun az araştırın.

Yanıtla . 83Beğen . 13Beğenme 25 Ocak 11:39
08

Mustafa Kılıç - dünyadaki bütün uçakların bilgisi için alması gerekiyor 12 veya 24 uçak alımı bişey değil örneğin japonların f35 ihtiyacımı var 30 f30 aldı bilgi amaçlı alınıyor mazda motor araçlarını yılbaşında sürmüyor piyasaya nedenmi bmw mersedes audi hemen japon arabası mazda ve lexus satın alıp yenilikleri çalıyor japonlardan her sene japon en güvenli aracı yapıyor en son isveç yapıyor bu teknoloji hırsızlığını bizde bu uçakları alarak bilgi sahibi olucaz

Yanıtla . 41Beğen . 4Beğenme 25 Ocak 11:13
16

Caner - @Mustafa Kılıç 08 nolu yoruma cevabı: Güzel düşünmüşsün tebrikler

Yanıtla . 9Beğen . 3Beğenme 25 Ocak 12:09
07

Kalpsiz - Biraz bilinçli olalım bilinçli düşünelim cehaletten kurtulalım yeni teknoloji elde etmek kötü bir şey değil hem envanteri çeşitlendirmek hem farklı teknolojileri öğrenmek hemde kendi yapacağımız teknolojiler için de bu tip araştırma ve inceleme sonucunda yeni bilgiler edinmemizi sağlar

Yanıtla . 33Beğen . 4Beğenme 25 Ocak 11:05
06

Mustafa - uçak yapan ülkeler 30 - 40 yıl gibi bir zamanda anca 5, ci nesil uçak yapacak duruma geldiler. bizimkiler 3 yılda ucağı uçuracak duruma geldiler bu nekadar doğru siz düşünün buda milli tank gibi fiyaskoyla sonuçlanabilir.

Yanıtla . 11Beğen . 36Beğenme 25 Ocak 11:04
43

Yalniz.. - @Mustafa 06 nolu yoruma cevabı: Ne yapalim yani?50 yildir uyuttuklari gibi uyumaya devam edip,elimizi kolumuzu baglayip,disardan almaya devam mi edelim?bir yerden baslanmasi gerekiyordu baslandi..kaldi ki f35 tedarik parcalari ve oncesinden birikimimiz var,rahat ol..Allah cc sonunu hayir etsin..bu is kagit ucak yapmaya benzemez..yada uc gunde heykel dikmeye...ates cemberindeyiz ve hazir olmak zorundayiz.gelecek neslimizi dusunmek ve korumak zorundayız..bilmem anlatabildim mi?

Yanıtla . 18Beğen . 0Beğenme 25 Ocak 20:45
26

Y. Beyazıt Başal - @Mustafa 06 nolu yoruma cevabı: 3 yılda değil. Alt yapı ta Özal zamanında f16 ya kadar gidiyor. Ama savunma sanayi esas ivmesini bu hükümet zamanında kazandı.

Yanıtla . 25Beğen . 2Beğenme 25 Ocak 13:13
03

Savaşçı - 24 veya 48 adet demek dahi haberin içeriğinin doğruluğu konusunda şüphe veriyor çekirdek mi alıyorsun ya 24'tür ya 48 dir. Savunma bakanlığı bu konuda sadece görüşte bulundu O da f35'lere karşılık yapılan bir haber kaç aylık haber mi doğruluğu bile kesin değil

Yanıtla . 8Beğen . 2Beğenme 25 Ocak 10:52
02

Arif - Hani milli silahlarimizi kullanacaktır ne oldu yazılımlar onların füze verirlerse kullanırız yine dışa bağımlı hale geliyoruz

Yanıtla . 14Beğen . 49Beğenme 25 Ocak 10:33
14

Okey - @Arif 02 nolu yoruma cevabı: Chp zamımda uçak fabrikasını kapatmasa şuana kadar vardı

Yanıtla . 24Beğen . 6Beğenme 25 Ocak 12:06
11

Deli - @Arif 02 nolu yoruma cevabı: Anan ki oldu ,salak ,sadece ondan ibaret değil ,ihada olcak ,sihada ,zorunuza mi gitti salaklar

Yanıtla . 24Beğen . 10Beğenme 25 Ocak 11:39
09

Mehmet - @Arif 02 nolu yoruma cevabı: Bizim uçak 2030da hazır olacak. O zamana kadar ne yapacaksın, bunlar acil ihtiyaç için alınıyor

Yanıtla . 26Beğen . 2Beğenme 25 Ocak 11:32
05

Kalpsiz - @Arif 02 nolu yoruma cevabı: Niye yorum yaptım demek için yorum yapıyorsun sen gündemi önce bir takip et sonra iyi bir araştırmacı ol sonra gel yorum yap boş konuşana para vermiyorlar veriyorlarsa hak ediyorsun her şeye muhalefet olmak dışında başka bir şey yapmayan bir toplum var ülkede ve siz de o topluma mensupsunuz saygı duyuyorum işinizi yapmaya devam edin ama basşaramayacaksınız bu ülke yapması gerekeni yapacak ferasete her zaman sahiptir iyi günler

Yanıtla . 36Beğen . 5Beğenme 25 Ocak 11:00
105

Ahmet - @Vatan 01 nolu yoruma cevabı: Yaptikta 2028 de hava kuvvetlerine teslim edilecek o zamana kadar bişey olsa ne olcak ABD vermiyo şimdi verse 2025 te ilk ilk teslimat

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 27 Ocak 22:46
04

Uğur K - @Vatan 01 nolu yoruma cevabı: savaş uçağına acil ihtiyacımız var ayrıca %60-%80 civarı eurofighter için bir stand of yani parça üretimi veya montaj olacak muhtemelen

Yanıtla . 12Beğen . 4Beğenme 25 Ocak 10:59

ARSA ARAYANLAR!

Türkler Mahallesi’nde denize 650 metre mesafede imarlı arsa. 106 ada, 22 parsel, müstakil tapu, 1790,85 m2, 4 kat 4 adet 1+1 daire, 5 adet 2+1 daire,...

0 532 234 28 66

SATILIK TARLA

Antalya/ Alanya Sapadere Hatipli Mahallesinde bulunan 6078 metre kare, 365 ada, 3 parseldeki tarla satılıktır. Elektrik ve yol sorunu olmayan, bahçe y...

0 533 442 15 15

NATUREL TİCARET SEVKİYAT-PAKETLEME ELEMANI

 Lüks hırdavat, kırtasiye, oyuncak ve kozmetik ürünlerinin toptan satışının yapıldığı işyerimize ALANYA market piyasası deneyimi olan, SRC belgeli, 25...

0 533 564 73 25

YARDIMCI KADIN

 Haftada 5 gün,sabah 9, akşam 5 evde yardımcı KADIN aranıyor. 

0 532 232 30 20

TOPÇU GROUP

Bünyesindeki petrol ofisinde görevlendirilmek üzere; Mahmutlar bölgesinde ikamet eden (2 kişi) pompacı ve (1 kişi) market görevlisi aramaktayız. 

0 536 746 73 77

KEMAL BAY OTEL -***** KİRALIK DÜKKANLAR

 * Hamam+SPA * Market+Hediyelik * Ev Tekstili * Butik * İç Giyim+Parfümeri * Fotoğraf * Çanta+Ayakkabı * Kuaför * Gümüş+Saat * Nargile * Emlak * Vitam...

0 505 290 05 38

NATUREL TİCARET SATIŞ-PAZARLAMA ELEMANI

 Lüks hırdavat, kırtasiye, oyuncak ve kozmetik ürünlerinin toptan satışının yapıldığı işyerimize ALANYA Market piyasası deneyimi olan, SRC belgeli, pr...

0 533 564 73 25

BAYAN ELEMAN

 Kendi evinizde magnet (BUZDOLABI SÜSÜ) boyama işi için BAYAN ELEMAN aranıyor. * Saat 10.00-18.00 arası arayınız lütfen. 

0 538 864 67 66