Oda başkanı meydana inip denetleme yaptı, taksicilerin tepkisi ağır oldu

Yerli yolcuların ulaşmakta sıkıntı yaşadığı, yabancıların ise şiddet olaylarıyla burun buruna geldiği taksiler, denetimlerin sıkılaştırılmasıyla peş peşe ceza yemeye başladılar. Taksicilerin en çok şikayet edildiği Taksim Meydanı'nda denetim yapan Taksiciler Odası Başkanı Eyüp Aksu, 28 taksiyi denetlediklerini, olumsuz bir durumla karşılaşmadıklarını söyledi. Taksiciler ise "Denetimi denetim görevi olanlar yapsın, oda başkanının işi bu değil" sözleriyle uygulamaya tepki gösterdi.

Taksim Meydanı,  İstanbul'da taksicilere yönelik en çok denetim yapılan yer. Neredeyse her gün yapılan denetimlerde taksicilere cezalar yağıyor. Geçtiğimiz gün trafik polisleri, 'Müşteri seçen', 'kural ihlali yapan' ve 'usule uygun olmayan araçlara' idari para cezası kesti, birçok taksi ise trafikten men edildi. Taksim civarındaki otoparklar trafikten men edilen taksilerle doldu.

"EMNİYET VE BELEDİYELERLE ORTAK DENETİM YAPMAYA HAZIRIZ"

Aynı yerde bir kaç gün sonra Taksiciler Esnaf Odası Başkanı (İTEO) Eyüp Aksu ve yönetim kurulu üyeleri denetime çıktı. Taksim Meydanı'nda saat 15.00'te başlayan denetimlerde taksiler tek tek durduruldu. Toplamda 28 taksi şoförünün ehliyet, ruhsat ve belediye belgeleri kontrol edildi. Denetimle ilgili konuşan Eyüp Aksu, taksicilerin kurallara uygun şekilde davrandığını ve bütün yolcuları aldığını belirtti. Aksu, ayrıca emniyet ve belediyelerle ortak denetim yapmaya hazır olduklarını da ifade etti.

"YAPTIRIM VE DENETİM YETKİMİZ OLMAMASINA RAĞMEN YAPIYORUZ"

Aksu, denetim öncesinde yaptığı açıklamada, "Günün bazı saatlerinde, turistin yoğun olduğu, taksi yolcusu sayısının yüksek olduğu yerlerde, İstanbul Taksiciler Esnaf Odası olarak denetim yapıyoruz. Tabi yaptırım ve denetim yetkimiz olmamasına rağmen yapıyoruz. Burada yolcu seçme, taksimetre açmama, şoför davranışlarıyla ilgili tespit yapıyoruz. Evrakları ve taksi çalıştırma ruhsatını da denetliyoruz. Rapor tutuyoruz, emniyetimiz ve belediyemiz ile raporu paylaşıyoruz" dedi.

"ODA BAŞKANININ İŞİ DEĞİL"

Denetimlerin Oda Başkanı tarafından yapılmaması gerektiğini söyleyen taksi şoförü Fehmi Tanoğlu, "Müşteri gelecekti, gelmedi. Yoldan dönüyorum. Denetimi denetim görevi olanlar yapsın, oda başkanının işi bu değil" dedi. Bir diğer taksi şoförü Tolga Göray ise Aksu'yu görünce çalışma saatlerinden yakındı. Göray, "Çalışma saatlerimiz saat 19.00-20.00'yi buluyor. Acıkıyoruz, tuvalete gidemiyoruz. Aplikasyona gidiyoruz, polis çeviriyor. 'Aplikasyon sistem dışı' diyor, aracımızı bağlıyor. Denetim sırasında yanlarına taksicilerden bir kişi almaları gerek. Biz ne yapacağız. Herkes mi suçlu" ifadelerini kullandı. Kadın taksi şoförü Havva Aydın Sancaktutan ise iki aydır lüks taksi şoförlüğü yaptığını belirterek, "Ben oğlum için taksicilik düşündüm ama onun zamanı olmadığı için ben başladım. Çok keyif alıyorum. İnsanların yargısız infaz yapmasına rağmen hazırım" diye konuştu.

18 Ara 2022 - 13:32 - Gündem

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Yeni Alanya Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Yeni Alanya Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Yeni Alanya Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Yeni Alanya Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

ARSA ARAYANLAR!

Türkler Mahallesi’nde denize 650 metre mesafede imarlı arsa. 106 ada, 22 parsel, müstakil tapu, 1790,85 m2, 4 kat 4 adet 1+1 daire, 5 adet 2+1 daire,...

0 532 234 28 66

SATILIK TARLA

Antalya/ Alanya Sapadere Hatipli Mahallesinde bulunan 6078 metre kare, 365 ada, 3 parseldeki tarla satılıktır. Elektrik ve yol sorunu olmayan, bahçe y...

0 533 442 15 15

NATUREL TİCARET SEVKİYAT-PAKETLEME ELEMANI

Lüks hırdavat, kırtasiye, oyuncak ve kozmetik ürünlerinin toptan satışının yapıldığı işyerimize ALANYA market piyasası deneyimi olan, SRC belgeli, 25...

0 533 564 73 25

YARDIMCI KADIN

Haftada 5 gün,sabah 9, akşam 5 evde yardımcı KADIN aranıyor.

0 532 232 30 20

TOPÇU GROUP

Bünyesindeki petrol ofisinde görevlendirilmek üzere; Mahmutlar bölgesinde ikamet eden (2 kişi) pompacı ve (1 kişi) market görevlisi aramaktayız.

0 536 746 73 77

KEMAL BAY OTEL -***** KİRALIK DÜKKANLAR

* Hamam+SPA * Market+Hediyelik * Ev Tekstili * Butik * İç Giyim+Parfümeri * Fotoğraf * Çanta+Ayakkabı * Kuaför * Gümüş+Saat * Nargile * Emlak * Vitam...

0 505 290 05 38

NATUREL TİCARET SATIŞ-PAZARLAMA ELEMANI

Lüks hırdavat, kırtasiye, oyuncak ve kozmetik ürünlerinin toptan satışının yapıldığı işyerimize ALANYA Market piyasası deneyimi olan, SRC belgeli, pr...

0 533 564 73 25

BAYAN ELEMAN

Kendi evinizde magnet (BUZDOLABI SÜSÜ) boyama işi için BAYAN ELEMAN aranıyor. * Saat 10.00-18.00 arası arayınız lütfen.