‘Alanya İskandinav pazarını geri kazanacak’

Alanya’nın en önemli pazarlarından olan İskandinavya'da hizmet gösteren Der Touristik’e bağlı Apollo, sezon sonu kokteyli ile Alanyalı turizmcilerle bir araya geldi

Haber albümü için resme tıklayın

COOKS Club Alanya’da gerçekleştirilen sezon sonu değerlendirme kokteyline, Der Touristik Nordik Apollo müdürleri, Alanyalı turizmciler ve çok sayıda davetli katıldı. Kokteylde pandemi ile birlikte ciddi bir düşüş yaşanan İskandinav pazarının 2023 yılı ile birlikte rekor kıracağı vurgulandı.

ANTALYA’YA İNEN UÇAKLARDAKİ MİSAFİRLERİN YÜZDE 90’I ALANYA’YA GELİYOR’

Davette Yeni Alanya’ya özel açıklamalarda bulunan Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili, “İskandinav pazarında faaliyet gösteren Apollo’nun lansmanındayız. İskandinav pazarı Alanya için son derece önemli. Çünkü, Antalya’ya inen tüm uçaklarla gelen misafirlerin yüzde 90’ı Alanya’ya geliyor. Öncesinde de Alanya bölgesi apartları ve küçük otelleri ile İskandinav pazarına yoğun hizmet veren bir bölgeydi. Bu nedenle Apollo son derece düzgün bir tur operatörü. Bulunduğu grup büyük ve güçlü bir grup. Bu anlamda İskandinav pazarının geliştirilmesi noktasında partnerleri olan bizler, bugün bir aradayız. Geleceğe yönelik olarak neler planladıklarını değerlendiriyoruz. Bu bağlamda Alanya otelcileri ve ALTİD olarak, onların bu bölgede operasyonlarını arttırmaları ve daha fazla sayıda oteli kontrata dahil etmeleri anlamında elimizden gelen desteği bugüne kadar verdiğimiz gibi bundan sonra da vermeye devam edeceğiz. Bu anlamda da işbirlikleri nasıl, neler yapılması gerekli, onların talepleri neler, bunların hepsini değerlendiriyoruz. Ümit ediyorum ki önümüzdeki senelerde İskandinav pazarı daha önceki yıllarda da olduğu gibi Türkiye, Antalya ve Alanya’ya yoğun bir şekilde gelecek” dedi.

‘GAZİPAŞA-ALANYA HAVALİMANI'NIN STRATEJİK ÖNEMİ ÇOK BÜYÜK’

Der Touristik Nordik Apollo Ürün Müdürü Gökçe Aydoğan Ergün, “Bugün Der Touristik Nordik Apollo olarak ana ofisimizden kontrat müdürümüz ve dünyadaki konsept müdürlerimiz bizlerle beraber. Bugün otelcilerimiz, fahri konsoloslarımız ve birliklerimiz buradalar. Nordik pazarı çok merak edilen bir pazar açıkçası. İki senelik pandeminin ardından Türkiye’de en fazla düşüş yaşayan pazarlardan bir tanesi. 2 senedir operasyon bile açık değildi. Bunun üzerine bütün birlikler şu an Nordik pazarında neler olacağını ve nasıl devam edeceğini çok merak ediyorlar. Bugün çok şükür ki güzel haberlerle geldik. Seneye yüzde yüz artış planlıyoruz. Tabi burada Gazipaşa-Alanya Havalimanı’nın açık olmasının, Danimarka uçaklarının Gazipaşa’ya inmesinin, Finlandiya uçuşlarının bütün yıl boyunca devam etmesinin çok büyük bir payı var. Gazipaşa, Alanya’ya yakınlığı ve Nordik pazarının Alanya’da çok yüksek olması, İsveç, Norveç, Danimarka, yerleşik yabancılar, senelerce burada satın aldıkları evlerine gelemediler. Bu nedenle Gazipaşa-Alanya Havalimanı çok stratejik bir önemde. Artık Nordik pazarı yavaş yavaş geri dönme eğiliminde. Bütün destinasyonlar arasında Apollo için Türkiye, yükselişte olan iki destinasyondan sadece bir tanesi. Kriz bütün dünyada ve bütün ülkelerde var. Ama Türkiye yükselişte olan iki pazardan bir tanesi. Umuyorum giderek yükselecek ve giderek devam edecek. Alanya İskandinav pazarını geri kazanacak” şeklinde konuştu.

‘2023 YILINI REKOR YILI BEKLİYORUZ’

Sun Park Otelleri Genel Koordinatörü Kerem Curnal, “Bugün Apollo Tur’un Cook Club Alanya’daki sezon sonu kokteylindeyiz. Otelci arkadaşlarımızla bir araya geldik. Apollo’ya da çok teşekkür ediyoruz. 2019 yılının ardından yaşadığımız krizlerin sonucunda bu sene 2022 yazını güzel sonlandırmak üzereyiz. İstatistiklerden memnunuz. Tabii ki gider kalemlerinden şikayetçiyiz. Bunlarla ilgili inşallah hükümetimizden, bakanlığımızdan destekler bekliyoruz. Gazipaşa-Alanya Havalimanı’ndan memnunuz. Çünkü Gazipaşa’ya gelen misafirlerimiz o servisten çok memnun. Yolun kısalığından çok memnunlar. Bundan sonraki tatillerinde de Gazipaşa ile çalışan tur operatörlerini seçmeyi hedeflediklerini söylüyorlar. Önümüzdeki yılı yani 2023’ü ben rekor yılı olarak bekliyorum. Bununla ilgili şimdilik çok iyi öngörüler var. İnşallah olumsuz bir durum yaşamayız. Krizlere her ne kadar alışık da olsak, hiçbir kriz yaşamadığımızda bir rekor yılı olacağını düşünüyorum. Bununla ilgili şehir ve altyapı olarak hazır olmalıyız. Otelci arkadaşlarımızın çok güzel hazırlıkları var. Çalışanlarla ilgili eğitimler ve gelecek misafire yapılacak hizmetle alakalı kısa, orta ve uzun vadede Alanya’nın imajını çok iyi yerlere çekeceğimize inanıyorum” diye konuştu.

‘GÜZEL BİR SEZON GEÇİRDİK’

DER Touristik Alanya Bölge Müdürü Levent Danışman ise “Merkezimiz Almanya. Akdeniz ölçeğinde bu seneki rakamlarımız 650 bin civarında. Bunun çoğunluğunu Almanya oluşturmakta. Ondan sonra, Çek, Slovak, Macaristan, Polonya, Romanya yer almakta. İskandinav pazarımızda hizmet veren Apollo’nun da müdürlerini bugün Alanya’da ağırlıyoruz. Side ve Alanya’dan misafirlerimiz ve çalıştığımız partnerlerimiz var. Bu seneyi çok güzel geçirdik. Tahminlerimizin çok daha üzerinde bir satış aldık. Allah nasip ederse önümüzdeki sene, İskandinav pazarında yüzde 125 artış, Avrupa pazarında da yüzde 25-30 arası bir artış planlıyoruz. İnşallah da gerçekleştireceğiz. Katılan herkese çok teşekkür ediyorum. İnşallah herkes için mutlu bir sezon olur” ifadelerini kullandı. (Gülşah ANAK)

15 Eki 2022 - 00:27 - Turizm

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Yeni Alanya Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Yeni Alanya Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Yeni Alanya Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Yeni Alanya Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.