Otogarı GZP vurdu

Gazipaşa-İstanbul uçuşlarının satışlarını olumsuz etkilediğini açıklayan otobüs firması yetkilileri, KDV, ÖTV ve mazot fiyatlarının düşürülmesini istiyor

- Erkan UYSAL

GAZİPAŞA Havalimanı'ndan (GZP) İstanbul'un her iki yakasına da direkt uçuşların başlaması AlanyaOtogarı'ndaki otobüs firmalarını olumsuz etkiledi. Sefer ve yolcu sayılarının düştüğünü belirten otobüs firması yetkilileri dert yandı.

Alanya Otogar Müdür Vekili Halit Parlayüksel ise sezonun daha yeni başladığını söyledi. Parlayüksel, "Seyahatler okulların tatil olmasıyla başlıyor. Otobüs firmalarının seferleri devam ediyor. Çok büyük bir olumsuzluk yok. İstanbul'a uçan uçakların otogara olumsuz yansıması çok fazla gözükmüyor. Şu anda yolcu az çünkü. Bu durum yaz döneminde daha fazla hissedilir. Gerçekten yolcu sayısında azalma olup olmadığı yaz aylarında belli olacak. Yolcu sayısı tüm hatlarda az. Haziran ayında okullar tatil olacak. Yolcu sayısındaki artışı Haziran ayında net bir şekilde görebiliriz. Geçtiğimiz yılın Nisan ayında 3 bin 745 araç Alanya Otogarı'ndan çıkış yaptı. Bu yıl bu sayı 3 bin 547'ye geriledi. 2013'e göre 198 araçlık bir eksilme var. Yaz ayları hareketli olur. Yaz aylarının hareketli geçmesini bekliyoruz. Yolcu az olursa firmalar sefer sayısını düşürür. Seferlerde düşme olmazsa ve artarsa bu durum yazın değerlendirilir. Şu anda otogarın İstanbul'a direkt uçuşlardan çok etkilenip etkilenmediğini söyleyemeyiz. Yaşamadan bir şey söyleyemeyiz. Yaşayıp göreceğiz. Biz yaz sezonunun her yıl olduğu gibi hareketli geçmesini bekliyoruz" dedi.

Parlayüksel'in açıklamalarına rağmen Alanya Otogarı'ndaki otobüs firması yetkilileri Gazipaşa Havalimanı'ndan İstanbul'a direkt uçuşların kendilerini olumsuz etkilediğini söylüyor. Bazı otobüs firması yetkililerinin açıklamaları şöyle:

Şemsi Gültekin (ULUSOY VARAN)

"Gazipaşa Havalimanı'ndan İstanbul'a uçan uçaklar bizim işlerimizi çok etkiledi. Bunun dışında özel araçlar da işlerimizi etkiledi. Kiralarımız çok yüksek. Kiralarımızı anca çıkartıyoruz. Önceden firmamızın 3 otobüsü otogardan çıkış yapıyordu. Cumartesi ve pazar bu sayı 4-5'i buluyordu. Şimdi ise otogardan 2 aracımız çıkış yapıyor. Sefer sayılarımızı da düşürdük. Uçak biletlerinin fiyatları çok tutarsız. Yolcu sayımız düştü. Önceden sadece Alanya'dan günlük yolcu sayımız 15-20 kişiydi. Şimdi bu sayı 4 ve 5'e kadar düştü. Bu durumun düzelmesi için uçak biletlerinin taban fiyatının belirlenmesi lazım. Otogar yazın 2 buçuk ay dolu oluyor. Yazın uçakların dolu olması veya fiyatların yüksek olmasından dolayı yolcular otogara kayıyor. Uçak biletlerinin tavan ve taban fiyatları belirlenmeli. Otogardaki firmaların KDV, ÖTV ve mazot fiyatı düşürülmeli. Bunlar düşerse biz de bu durumu yolcumuza yansıtırız. En azından fiyatları düşürürüz. Durum bu olunca kalite de düşüyor. Verdiğimiz hizmet kalitesi de düşüyor. Yenilik yapamıyoruz. Yeni araç alamıyoruz."

Ümit Arslan (PAMUKKALE)

"Firma olarak yolcu sayımızda düşüş yaşanmadı. Gazipaşa Havalimanı'ndan İstanbul'a direkt uçuşların genel olarak çok bir etkisi yok. Bize yüzde 1-2 oranında bir etkisi var. Yazın bir düşüş beklemiyoruz. Satışlarımız düşmez."

Murat Akan (METRO)

"Yolcu sayımızda düşüş oldu. Bu sadece Gazipaşa ile ilgili değil. Antalya Havalimanı'ndan kalkan uçakların seferleri arttırıldı. Bu durum bizi olumsuz etkiliyor. Yolcu sayımızdaki düşüş yüzde 5-10 arasında değişiyor. Yazın düşüş bekliyoruz. Yazın uçak seferleri bizi yüzde 50 etkiler. Sadece bir uçak firmasının İstanbul'dan uçuşu 5-6'yı buluyor. Diğer firmaları da düşünürsek bunlar bizi etkiliyor. Her uçak firmasının servisinde Alanya'dan 15-20 kişi görmek mümkün."

Burhan Batur (KONTUR)

"Gazipaşa'dan uçuşlar bizi olumsuz etkiledi. Sefer sayılarında eksilme olmazken, yolcu sayısında yüzde 30 düşüş yaşandı. Yaz aylarında sürekli sirkülasyon olduğu için o aylarda rahatız. Uçuşlar bizi çok etkiliyor. Uçak bileti fiyatlarının düşük olması bizi etkiliyor. Uçaklar yakıtı uygun fiyata aldıkları için bize göre daha çok sefer yapıyor. Fiyatlar da bunun için düşük oluyor."

07 May 2014 - 08:58 - Gündem

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Yeni Alanya Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Yeni Alanya Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Yeni Alanya Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Yeni Alanya Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.