''Yılbaşına sırtımızı dönüyoruz''

Rıxo Oteller Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Fettah Tamince'nin yıllık 12-13 milyon turistin ağırlandığı turizmin başkenti Antalya'da kısa süre sonra kutlanacak yılbaşına ilişkin hiçbir hazırlık olmadığı yönündeki eleştirileri, turizm dünyasında da yankı uyandırdı

SEKTÖR temsilcileri, Tamince'nin açıklamalarını destekledi. Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Ali Kızıldağ, Antalya'nın sadece Ramazan aylarında çekici hale geldiğini söyledi. Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık da, Türkiye turizm iddiasındaysa bunun gerektirdiği her şeyi yapmak zorunda olduğunu belirterek, "Her özel anı, organizasyonu turizm ürününe dönüştürmek için çaba göstermeliyiz. Bunu da bir pazarlama mantığıyla yapmak zorundayız. Her türlü yazılı, görsel efekti de her şeyde kullanmalıyız" dedi.

'İLERİ GELENLER KAFA YORSUN'

Tamince'nin sözlerini 'çok doğru' olarak nitelendiren POYD Başkanı Kızıldağ, "Bir taraftan 'Antalya şehir olarak ziyaret edilen kentler arasında ilk 5'e giriyor' diye övünüyoruz, diğer taraftan turistik şehirlere gidildiğinde bu kentlerin inanılmaz şekilde cazibe merkezi haline dönüştürüldüğünü görüyoruz. Bu durum ziyaret eden turistlerde o şehre karşı bağımlılık yaratıyor ve alışverişi tetikliyor. Çok güzel bir ambians oluşuyor ama biz maalesef Antalya'yı Ramazan ayı dışında renkli özellikli, çekici bir kent haline getiremiyoruz. Bunlar çok büyük iş değil. Kentteki ana arterlerde farklı ışıklandırma, ağaçlandırma yapılabilir. Cumhuriyet Meydanı'nda Christmas'ı anımsatacak birtakım heykeller olabilir. Mağaza vitrinleri ve alışveriş merkezleri, yabancıların Christmas anlayışına göre dekore edilebilir. Belli yerlerde Christmas'a yönelik ürünlerin satışının yapılabileceği 'Christmas market' gerekiyor. Bunlar bile yeterli. Şehrin ileri gelenleri biraz kafa yorsa, sivil toplumun bu konudaki kanaat önderlerine sorulsa çok daha iyi fikirler çıkar" diye konuştu.

NOEL BABA DOĞDUĞU YERDE UNUTULDU

Daha önce bu doğrultuda defalarca açıklamalarda bulunduğunu belirten Antalya Kent Konseyi Turizm Komitesi Başkanı Recep Yavuz da Tamince'nin açıklamalarını, 'Çok samimi, dikkate alınması gereken itiraflar' olarak nitelendirdi. 6 Aralık'ta Noel Baba Günü'nün tüm dünyada kutlandığını belirten Yavuz, "Demre Noel Baba'nın doğduğu ve öldüğü yer. 'Kış döneminde kış turizmi yapalım' diyoruz fakat Antalya'da, Demre'de hiçbir kutlama ve organizasyon yapılmadı. Bu fırsat başka bir ülkenin elinde olsa orayı uçururdu" şeklinde konuştu.

'TURİZM ULUSLARARASI ETKİNLİK'

Antalya'ya gelen turistlerin yüzde 90'ının Hıristiyan olduğunu aktaran Yavuz, "Dünyanın en çok alkol tüketen 20 ülkesinden Antalya'ya bu yıl 9 milyon turist geldi. Biz ise kokteyl dersini yasaklıyoruz. Halbuki turist otele girdiğinde misafirperverliğin gösterildiği karşılama şekli içkidir. Her yerde yılbaşı gibi etkinlikleri turizmi uçururken biz sırtımızı dönüyoruz. Turistin dinine, inanışlarına, kültürüne saygı göstermek gerekiyor. Turizm uluslararası bir etkinliktir. Bunu bu şekilde görmek lazım. Ben de yurtdışına gittiğimde örneğin kimse bana zorla domuz eti yedirmeye çalışmıyor" dedi.

'YEREL YÖNETİM ÖNDERLİK ETMELİ'

Kaleiçi ve Cumhuriyet Meydanı civarındaki esnaf da Tamince'nin açıklamalarına destek verdi. Kent Meydanı Esnafı Güçbirliği Derneği Başkanı Müfit Perdahlı, "Yılbaşı yılın belirli bir zamanına tekabül ediyor ancak bu belirli zamanın dışında da pek çok sıkıntılar var. Bu sıkıntılar da gündeme getirilmeli. Örneğin Cumhuriyet Meydanı'nı istediğiniz kadar süsleyin. Seyyar satıcılar, anlamsız büfeler, görsel kirlilik oluşturuyor. Burada önceliği yerel yönetimler üstlenmeli. Bunun yerel yönetimlerin önceliğinde, önderliğinde yapılması gerekir. Yerel yönetimler buraya çam ağacı, aydınlatma gibi belirli çalışmalar yapabilir. Tabiiki her dinden, milletten 12-13 milyon turistin geldiği Antalya'nın gözbebeği Cumhuriyet Meydanı, Kalekapısı da görsel zenginliğe kavuşturulmalı" diye konuştu.

'SADECE AĞAÇ KOYULUYOR'

Kaleiçi esnafından Ayşe Çakır, "Biz Müslüman bir ülkeyiz. Yılbaşı dinimize göre çok fazla kutlanması gereken bir şey değil ama turizmden geçiniyoruz. Çok sayıda turiste hizmet veriyoruz. İstanbul, Ankara gibi kentlerde bu tür hazırlıklar çok erken başlıyor. Yıllardır Antalya'da  hiçbir şey yapılmıyor. Yılbaşına ait bir iki ağaca bir şey koymanın dışında hiçbir şey yapılmıyor. Sadece restoranlarda içiliyor. Yılbaşı kutlaması bu olmamalı. Biz Müslümanlığımızı kaybetmeden  Tamince'nin dediği gibi para kazanıyor ve hatta daha çok kazanmayı düşünüyorsak, turizme hizmetle Müslümanlığımızı kaybetmiyoruz" şeklinde konuştu.

'GELİN GİBİ SÜSLEMELİYİZ'

Aslında her yılbaşında bunların söylenildiğini belirten Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Çetin Osman Budak ise, "Dünya kenti Antalya diyoruz. 13 milyon turist geliyor ama akşam olduğunda sokaklardan el ayak çekiliyor. Antalya bomboş bir kente dönüşüyor. Sadece yılbaşı mı, diğer özel günler ve bayramlarda da bir heyecan yok. Yılbaşı gecesinde Beyoğlu ve Nişantaşı'nda yapılanları görüyoruz. Bunlar sadece turist için değil, halk için de yapılmalı. Antalya dünyanın en büyük turizm kenti. Bu kente her görüş ve inançtan milyonlarca insan geliyor. Aylar önce turizmciler çalışmaya başlıyor. Benzer günlerde de dünyanın önemli kentlerine turist yağıyor. Bu tür günlerde Antalya'nın özel etkinliklere ihtiyacı var. Antalya'nın gelin gibi süslenmesi gerekir. Tamince doğru bir konuya değinmiş. Antalya karanlığa boğulmuş bir kent. Noel Baba Kilisesi, Antalya'da en çok ziyaretçi alan bir merkez. Burası öne çıkartılmalı, aylar önce bunların hazırlığı yapılmalı" ifadelerini kullandı.

'SOKAKLAR TURİZMCİYE FEDA OLSUN'

Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel ise Tamince'nin eleştirisinin turizmcilere yönelik olduğunu söyledi. "Bizden önce yapılan sokak aydınlatmaları neyse aynı şekilde devam edecek" diyen Türel, bu konuda  "Tabi yılbaşına 20 gün var. Biz bu çerçevede yılbaşı yaklaştıkça elimizdeki bütün aydınlatma materyallerini kullanacağız. Tamince, Antalya'daki turistik tesislerin sadece para kazanıp kente katkı sağlamadığından yakınarak, şehir aydınlatmalarında turistik tesislerin kente bir katkı sağlaması açısından da hatırlatıcı bir görevi ifa etmek istediğini söylediğini bana aktardı. Ben de bu katkısını önemsiyorum. Antalya'da turistik tesislerimiz yılbaşı aydınlatması için bir sokağımızı, caddemizi sponsor olmak suretiyle aydınlatmak istiyorsa biz seve seve onlara istedikleri caddeyi, sokağı gösterir, orayı aydınlatmalarını rica ederiz. Turistik tesislerin Antalya'dan para kazanıyorken bu şehirde yerine getirmeleri gereken görevleri Tamince hatırlatmış. Bunu söylemiş, ben kendisine teşekkür ediyorum. Hangi otelimiz, turistik tesisimiz, sokağımız aydınlatılmak isteniyorsa feda olsun. Biz seve seve onlara o sokakları açarız. Yeter ki gelsinler, kendileri de sponsor olmak suretiyle istedikleri gibi bir sokak aydınlatması yapsınlar" sözlerine yer verdi.

12 Ara 2014 - 00:18 - Turizm

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Yeni Alanya Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Yeni Alanya Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Yeni Alanya Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Yeni Alanya Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.