Beklenen açıklama geldi! Ruslar GZP'ye iniyor

GZP'ye Rusya ve Ukrayna'dan direkt uçuşlar başlıyor. Bu uçuşlarla her iki ülkeden gelen turist sayısının artacağını belirten TAV Pazarlama Koordinatörü Karahatay "Biz Alanya sevdalısıyız. İnşallah daha güzel işler yapacağız" dedi

AYNI zamanda Alanya Turizm Tanıtma Vakfı (ALTAV) Başkanı da olan Alanya Belediye Başkanı Adem Murat Yücel ve TAV Pazarlama Koordinatörü Serkan Karahatay ile bir araya gelen Anex Tur Genel Müdürü Vural Karasu, 2017 uçuş rotasına Gazipaşa-Alanya Havalimanı’nı (GZP) da alarak Rusya ve Ukrayna üzerinden direkt uçuş yapacakları müjdesini verdi.
'HER YERDE ALANYA'YI GÖRÜYORUM'
Alanya Turizm Tanıtma Vakfı (ALTAV) Yönetim Kurulu toplantısı dün gerçekleştirildi. Vakfın toplantı salonunda ALTAV ve Alanya Belediye Başkanı Adem Murat Yücel’in başkanlık ettiği toplantıya TAV Pazarlama Koordinatörü Serkan Karahatay ve Anex Tur Genel Müdürü Vural Karasu da katıldılar. Toplantıda Rusya’dan GZP'ye direkt uçuş konusu başta olmak üzere bu havalimanının etkin kullanımı üzerinde duruldu. Toplantının başında konuşan TAV Pazarlama Koordinatörü Karahatay,"Gittiğim her yerde Alanya'yı görüyorum. Alanya turizmde çok özverili" dedi.
'ALANYA ÖNEMLİ PAY KAZANACAK'
Anex Tur Genel Müdürü Karasu da "Herkes partnerimiz. Elimizden geleni yaptık. Kişi sayısını arttırdık, para kaybettik. Varlığımız devam etti. Bu yıl böyle olur, seneye para kazanırız. Her yıl para kazanacağız diye bir şey yok. Biraz da partnerlere destek lazım ama elimizden geleni yaptık. Tunus'ta bir havalimanını TAV işletiyor. Çok iyi işler yaptık. Çok iyi rakamlar yakaladık. Bodrum'a 2 yıldır girmek istiyorduk. Bodrum'a da gireceğiz. Alanya zaten bizim planlamalarımızda vardı ama bir türlü doğru zamanı bulamadık ama seneye inşallah hem Rusya'dan, hem Ukrayna'dan GZP'ye kendi uçaklarımızı indireceğiz. Rusya'da sadece Moskova değil, diğer bölgelerden de buraya direkt seferler düzenleyeceğiz. Tam net planlamayı yapmadık. Bir ay içinde netleşir. Rusya'dan birkaç firma birden uçar. Ukrayna'dan da ilk etapta Kiev uçuşu olur. Ondan sonrasına artık bakacağız. Bu uçaklar bizim için maliyetli olacak. Çünkü ayrı bir operasyon kuracağız. Buradaki otellerle görüşeceğiz. Birlikte destekler isteyeceğiz. Biz başladıktan sonra emin olun, bütün rakiplerimiz buraya girecektir. Çünkü mecbur kalacaklar. Alanya için çok iyi olacağını umuyorum. İnşallah hayırlı olur, iyi olur. Bizim için risk. Hem maliyetli bir iş, hem de indirdiğimizi Manavgat'a da satabileceğiz. Antalya için toplam 1 milyon kişilik bir operasyon düşünürseniz, 1 milyon kişi için de Alanya'da bir yerden başlamamız lazım. Bu pastadan Alanya’ya da önemli bir pay kazandıracağız. Dünyanın her yerinde havalimanından uzak olan bölgeler daha ucuza satılır. GZP ile daha geniş turist profiline ulaşarak, tesislerin daha yüksek fiyatlara satılmasına önemli katkı sağlayacağız" diye konuştu.
'GZP ÇOK BÜYÜK BİR AVANTAJ'
Başkan Yücel ise "Bugün (dün) bir müjdeli haberle karşılaştık. Gittiğimiz her ülkede bize önce şehir merkeziyle havalimanının ne kadar uzaklığa sahip olduğunu sorarlardı. Yol durumunu, kaç saatte şehre ulaşılabileceğini, havayı ve nasıl bir yaşam olduğunu sorarlardı. Maalesef son zamanlarda gittiğimiz yerlerde terör olaylarını sormaya başladılar. Bunu insanlara bir şekilde izah ediyoruz. Yaşanan olayların sınırımıza bin kilometre uzaklıkta olduğunu, bazı ülkelere olan mesafemiz kadar olduğunu söylüyoruz. Ulaşım çok önemli. İnsanlar 3-5 günlük veya haftalık tatillere geliyor. Bu kişiler 3 saati uçuşta, 4 saatini yolda geçirirse bunun izahı bizim için zor oluyor. GZP'den sonra en uzak noktamıza bile 45 dakikada ulaşabiliyoruz. Herkes bir anda kendi evine gidercesine oteline ulaşabiliyor. Bu bizim için çok büyük bir avantaj oldu. TAV ve Anex Tur'un birlikte çalışmasından dolayı ben inanıyorum ki bölge halkı mutlu olacak. Bölge halkı kadar TAV ve Anex Tur da mutlu olacak. Değişik destinasyonlar ortaya çıkınca inanın artık rekabet imkanı giderek daralıyor. Eskiden kaba tabirle 'Ekmek aslanın ağzında' derdik. Artık aslanın midesini de geçti. Sizler gibi bölgeyi düşünenler oldukça işin içinden çıkacağımızı düşünüyoruz. Çünkü bölgenin ekonomisi ne kadar güçlü olursa, gülen insan sayısı o kadar çok artıyor. Hem yerel yönetimler, hem de ALTAV yönetimi olarak sizlere bol kazançlar diliyoruz. Bölgemize göstermiş olduğunuz ilgiden dolayı sizlere çok teşekkür ediyoruz. İnşallah sonu da hayırlı olur" ifadelerini kullandı.
'TURİST SAYISI ÇOK ARTACAK'
TAV Pazarlama Koordinatörü Karahatay da "TAV Yönetimi olarak GZP'de terminal inşaatı ve düzenlemesine ilk başladığımızda 'Oraya uçak inmez' diyenler ve yüzümüze gülenler oldu. Aynı heyecanla, motivasyonla bir daha uyandık. Her fuara bir daha gittik. Sonra bir daha gittik. Bunlar sizlerin çabalarıyla oldu. Havacılığın dilinin konuşulduğu noktalarda biz sadece bunları takip edebildik. İnşallah Anex Tur, Rusya ve Ukrayna gibi çok önemli 2 pazarın açılmasına vesile olacak. Alanya 2 ülkede bilinen ve teveccüh gören bir destinasyon. Bu direkt uçuşlarla ve sunduğumuz ticari avantajlarla, havalimanının bölgeye olan yarım saatlik transfer süresi var. Antalya'dan otobüslerle Alanya'ya gelmek 3 saati buluyor. Şimdi bu durum yolcularda memnuniyet yaratacak. Misafirlerimizde mutluluk yaratacak. Rusya ve Ukrayna'dan gelen turist sayısının da çok artacağına inanıyorum. Bu durum direkt memnuniyet yaratacak. Anex Tur'un başlattığı direkt transferler muhakkak yolcu sayılarına yansıyacak. Biz Alanya sevdalısıyız. İnşallah daha güzel işler yapacağız. Yücel’e ve ALTAV yönetimine bizlere süre gelen destekleri için teşekkür ederim" diye konuştu.
GZP İLE SEZON UZADI'
ALTAV Başkan Yardımcısı Mehmet Dahaoğlu da kısa olan sezonun GZP ile uzadığına dikkat çekti. Toplantı sonunda Yücel tarafından Karahatay ve Karasu'ya Alanya gravürü hediye edildi, Anex Tour ve TAV patronlarına da Alanyaspor forması gönderildi.
'TÜM SEKTÖRLER İÇİN KATALİZÖR'
Rusya ve Ukrayna'dan GZP'ye direkt seferlerin başlayacak olmasını değerlendiren TGF Genel Başkan Vekili ve AGC Başkanı Mehmet Ali Dim "Rusya ve Ukrayna’dan gelecek yıl turizm sezonunda başlayacak direkt uçuşlar, şimdiden Alanyamıza hayırlı olsun. Alanya GZP'ye Rusya ve Ukrayna uçaklarının inişi sadece turizm sektörü için değil tüm sektörler için önemli bir katalizör görevi yapacaktır" dedi.
'ÇAVUŞOĞLU' FAKTÖRÜ
Bu milat, yine Alanyalı Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu'nun çabalarıyla gerçekleşti. Çavuşoğlu, özellikle Rusya ve Ukrayna'dan Antalya'ya turist getiren tur operatörlerine her fırsatta "GZP'yi gözardı etmeyin, Alanya'da 200 bin yatak var" dedi. Bürokratik engellerin çözümü noktasında da önemli rol üstlenen Çavuşoğlu'na sektörden teşekkür yağıyor.

HABERİN VİDEOSUNU İZLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ.

19 Eki 2016 - 16:21 - Turizm

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Yeni Alanya Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Yeni Alanya Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Yeni Alanya Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Yeni Alanya Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.