banner391
banner405

Vitaminler baş dönmesi yapar mı?

Bazı vitaminler aşırı miktarda alındığında baş dönmesine sebep olurlar

Vitaminler baş dönmesi yapar mı?

banner404
BAZI vitaminler aşırı miktarda alındığında baş dönmesine sebep olurlar. Bazıları ise önerilen dozda bile kullanıldığında baş dönmesi yapabilirler. Gereksizken alınan vitaminlerin istenmeyen yan etkileri olabilir. Doktorunuzla sizin için faydalı olacak vitamin dozunu görüşebilirsiniz.
Niasin
Niasin veya B3 vitamini cinsellik ve stresle ilgilihormonların üretimi, dolaşımın iyileşmesi ve kolesterolün düşmesi içingereklidir. Niasin suda çözünen bir vitamindir bu da vücut tarafından depolanamadığını gösterir. Vücut depolayamasa bile tek bir seferde büyük birdoz alırsanız fazla gelmesi mümkündür. Sadece beslenmeyle alınan vitaminlerdeaşırı doz yapmak neredeyse mümkün değildir ama takviye olarak alınıyorsa sözkonusu olabilir. Baş dönmesini önlemek ve düşmeleri engellemek için oturur veyayatar pozisyondan ayağa kalkarken yavaş olunması önerilir.
Magnezyum
Magnezyum kalp gibi kaslar için gerekli olduğundan çoğumultivitaminde bulunur. Kasların düzgün çalışmasına yardımcıdır ve kalpvücuttaki en önemli kastır. Ayrıca kemiklerin ve dişlerin  yapısına katılır, enzimleri aktifleştirir,enerji üretir ve besin maddelerinin vücuttaki seviyelerini düzenler. Birçokgıdada olmasına rağmen yeterince alınamayabilir. Tansiyon ilaçları veyakalsiyum kanal blokerler gibi ilaçlarla beraber alındığında magnezyum başdönmesi yapabilir.
A Vitamini
A vitamini doğru alındığında görüşü iyileştirir ve vücutdokularını sağlıklı kılar. Aşırı alındığında baş dönmesi gibi yan etkilerivardır. Aşırı alımının tıbbi adı hipervitaminoz A’dır. Bu durumun belirtileri arasında flu görüş,kafatası kemiğinin anormal yumuşaklığı, asabiyet, mahmurluk, baş ağrısı, derive saçta değişiklikler, mide bulantısı ve kusma olabilir.
Demir
Demir kanın vücudun farklı bölgelerine oksijen taşımasınayardımcı olur. Bu yüzden gereklidir. Kırmızı kan hücrelerinin oluşması vevücuda yeterince oksijen dağıtılması için demire ihtiyaç duyulur. Yeterincealınmazsa veya aşırı alınırsa baş dönmesi görülebilir. Vücutta çok az demir olduğundaanemi gelişebilir. Çok olduğunda ise baş ağrısı, mide bulantısı, kusma,yorgunluk, nefes yetmezliği görülebilir. Demir zehirlenmesi çok ciddi sonuçlar doğurabilir, dolayısıyla bundan şüpheleniyorsanız doktorunuza danışmalısınız. 
banner355

İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.