banner391
banner405

'Kas ilaçları ölüm riskini artırıyor'

Samsun Eğitim ve Araştırma Hastanesi spor hekimi Uzman Dr. Halil İbrahim Kaya, kas yapmak için kullanılan ilaçların ölüm riskini artırdığını söyledi

'Kas ilaçları ölüm riskini artırıyor'

banner404
SPOR hekimi Uzm. Dr. Halil İbrahim Kaya, spor salonlarında ek gıda adı altında kullanılan ürünler hakkında açıklamalarda bulundu. Bu ürünlerin başında protein yapı taşı olan amino asitler ve protein tozlarının geldiğini belirten Uzm. Dr. Halil İbrahim Kaya, "Profesyonel ya da amatör olarak spor yapan bireylerin sportif rekabette rakibine üstünlük sağlamak amacıyla veya güvenlik görevlileri, polisler ve rütbeli askerlerde olduğu gibi mesleki nedenlerle ya da kozmetik amaçlı güzel ve gösterişli bir vücuda kolayca sahip olabilmek için spor yapan insanlar ek gıda takviyesi adı altında bir sürü ürün kullanmaktalar" dedi.
Yetişkin bir insanda günlük alınması gereken protein miktarının kilogram başına 0.83 gram olduğunu ifade eden Uzm. Dr. Halil İbrahim Kaya, "Ağır bir egzersiz programı uygulayan sporcularda alınması gereken protein miktarı ise kilogram başına 1.2 ile 1.8 grama çıkmaktadır. Bu miktarlar dengeli bir beslenme ile kolaylıkla sağlanmaktadır. Yapılan bilimsel araştırmalarda daha yüksek miktarlarda alınan protein miktarının kas kitlesi ve performans üzerine bir etkisi bildirilmemektedir. Eğer kullanılması tavsiye edilen ürün çok kısa sürede mucizevi etkiler yaratmayı vaat ediyorsa, sihirli formül diye tanıtılıp içeriği açıklanmıyorsa bu ürün çok büyük ihtimalle anabolik androjenik steroid içermektedir. Maalesef spor salonlarında merdiven altı olarak denetimsiz bir şekilde satılan ve uygulanan bu ilaçların kullanımı bilgisi olmayan insanlar tarafından teşvik edilmekte ve kullanımı giderek artmaktadır" diye konuştu.
Bu ilaçların hiçte masum olmadığını dile getiren Uzm.Dr. Kaya, "Vücut kas kitlesini arttırmak amacıyla kullanılan bu ilaçlar ani ölüm riskini 4.6 kat arttırmaktadır. Ve daha birçok yan etkisi olan bu ilaçların kısırlık, cinsel istekte azalma ve cinsel fonksiyon bozukluğu gibi bazı yan etkileri ilacı bıraktıktan sonra da düzelmemektedir. Depresyon gibi bazı psikiyatrik hastalıklara sebep olan yan etkileri ise ilacı bıraktıktan sonra ortaya çıkmaktadır" şeklinde konuştu.
Bu ilaçları kullananlarda ortaya çıkan yan etkileri anlatan Uzm. Dr. Halil İbrahim Kaya, şöyle devam etti:
"Yüksek tansiyon, kalbin büyümesi, kalpte ritim bozuklukları, kolesterol profilinin bozulması, karaciğer fonksiyonlarında bozulma, ciltte çatlakların oluşması, sivilce artışı, saç dökülmesi, vücutta kıllanma artışı, sperm sayısında azalma, kısırlık, ilaçların kullanıldığı dönemde cinsel istekte artış ve cinsel sapkınlıklar, ilaçların bırakılmasından sonraki dönemde ise cinsel fonksiyon kaybı, erkeklerde memede büyüme, saldırgan davranışlar, şiddet suçlarına eğilim ve psikiyatrik hastalıklar yan etkiler arasında yer alıyor."
banner355

İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.