banner391
banner405

Grip ilaçları erken boşalma nedeni!

Grip ilacı kullananlara kötü haber! Uzmanlara göre, grip ve soğuk algınlığı ilaçlarını kullanan erkekler “erken boşalma” kadınlarsa “vajinal kuruluk” tehdidiyle yüzleşebilir

Grip ilaçları erken boşalma nedeni!

banner404

Grip ilacı kullananlara kötü haber! Uzmanlara göre, grip ve soğuk algınlığı ilaçlarını kullanan erkekler “erken boşalma” kadınlarsa “vajinal kuruluk” tehdidiyle yüzleşebilir. Kısa adı CİSED olan Cinsel Sağlık Enstitüsü Derneği'nin “E-Cinsel Danışmanlık” hatlarına yapılan başvurularda erken boşalma ve vajinal kuruluk şikayetlerinde artış görülmeye başlandı. Bu da kış aylarına girilen bu dönemde grip ilaçlarının kullanımındaki artışla paralel. Çünkü trankilizan ya da uyku getirici ilaçların (opiyatlar) bırakılması ya da soğuk algınlığı ve grip ilaçlarının yoğun bir şekilde reçetesiz kullanımı sonucunda erken boşalma ve vajinal kuruluk görülebilir. Konu ile ilgili açıklama yapan CİSED Genel Başkanı Dr. Cem Keçe, erken boşalma ve vajinal kuruluğun grip ve soğuk algınlığında kullanılan bir takım ilaçların kullanımı ya da bırakılmasının yan etkisi olarak ortaya çıkabileceğine dikkat çekti. Dr. Keçe şunları kaydetti:

"ERKEKLER PANİK İÇİNDE BİZİ ARIYOR"

"Kışa adım attığımız bu günlerde soğuk algınlığı ve grip vakalarının artması anti-gripal ilaçların kullanımını da arttırdı. Gribin etkilerinden bir an önce kurtulmak için bu tür ilaçları kullanmakta iken aniden erken boşalma gibi cinsel işlev yetersizliğiyle karşılaşan erkeklerin aklına kullandıkları ilaçların buna yol açabileceği gelmemekte ve bu erkeklerin bir kısmı panik içerisinde bize başvurmaktadır. Bu ilaçların büyük bir kısmı hekim tavsiyesi olmadan temin edilmektedir. Hekimlerimizin reçete ettiği durumlarda ise ilaçların yan etkileri konusunda genellikle hastalar uyarılmamaktadır. Toplum olarak cinselliği rahat konuşamıyor olmamız hekimlerimizi de etkilemiştir. Dolayısıyla grip ilaçlarının cinsel işlevlerde geçici erken boşalma gibi değişikliklere neden olabileceği konusuna hiç girilmemektedir. Özellikle grip ilaçlarının içinde yer alan antihistaminikler ve dekonjestanlar erken boşalmaya sebep verebiliyor."
 

”VAJİNAL KURULUK TEHLİKESİ VAR”

Grip ilaçları sadece erkeklerin değil kadınların da cinsel hayatlarını olumsuz etkiliyor. Bu ilaçların kadınlarda görülen yan etkilerinden biri de vajinal kuruluk. CİSED Genel Sekreteri Psikolog Serap Güngör'e göre, grip ilacı kullanan bir kadın, cinsel aktivite sırasında vajinal kuruluk yüzünden acı yaşayabilir. Ancak asıl sorun bundan sonra başlıyor. Kadının daha sonraki cinsel yaşantısında da aynı acıyı yaşama endişesi içine girebileceğine dikkat çeken Psk. Güngör, bu durumun cinsel isteksizliğe sebep olabileceğinin altını çizdi.

"KISA BİR SÜRE CİNSEL HAYATA ARA VERİN"


Psikolog Güngör'ün önemli bir de uyarısı var:
"Cinsellik, hayatımız için oldukça önemli bir yer tutuyor ama asla birinci sıralarında yer etmiyor. Bedenimiz ve zihnimiz hastalık ve stres gibi durumlarla mücadele ederken, cinsellik ikinci plana düşebilir. Bundan dolayı özellikle grip başta olmak üzere, ilaç tedavisi uygulanarak geçirilen hastalıkların nekahat döneminde cinsel hayata ara vermekte fayda var."

banner355

İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.