banner391
banner405

‘Atatürk benim için bir ibadet’

İSTİKLAL Mahkemesi hakimlerinden Kılıç Ali'nin oğlu Yeni Alanya köşe yazarı Altemur Kılıç, ölümü sırasında nasıl şahadet getireceğini anlattı. Kılıç, “Mustafa Kemal benim için ibadet” dedi.

‘Atatürk benim için bir ibadet’

banner404
Altemur Kılıç, babasının kontenjanından yıllarca İş Bankası Yönetim Kurulu üyeliği yaptıktan sonra gazetecilikte yoğunlaştı. Turgut Özal hükümetleri döneminde gazetelerde yöneticilik yaptı. Altemur Kılıç, bir süreden beri de Yeniçağ ve Yeni Alanya Gazetesi’nde yazarlık yapıyor. Kılıç, yerleştiği sahil kenti Alanya'da Zülfü Livaneli'nin ‘Veda’ filmini seyrettikten sonra film üzerine bir yazı yazdı. Yazısında Atatürk'ün yanlış anlatıldığını öne süren Altemur Kılıç, “Hangi Atatürk?” kitabını yazan Attila İlhan ve “Ama Hangi Atatürk?”ü yazan Taha Akyol'a ağır eleştiriler yönelten Kılıç, nasıl öleceğini de ‘Veda’ filmini anlatırken yazdı. İşte Kılıç'ın Yeniçağ'daki nasıl ölmek istediğini anlatan yazısının ilgili bölümü: “Önceki akşam bir gözüm kapalı, Alanya’daki sinemanın dik merdivenlerini tırmanarak, Zülfü Livaneli’nin Veda filmini görmeye gittim. Atatürk dönemini yaşamış kuşağın sonuncularındanım. Üstelik Allah bana yüzyılların en büyük adamlarından birini görmek, çocukken yanında bulunmak, O’nun tarafından tarihten imtihan edilmek lütfunu bahşetmişti. Amcam Muzaffer Kılıç, onunla Samsun’a çıkan, Yıldırım Ordularından Kurtuluş Savaşı’na kadar Emir Subayı idi. O’nun yanında büyüdüm! Babam Kılıç Ali de 1919’da Sivas’ta O’na katıldıktan sonra 1938 Kasım’ında, Atanın ölümüne kadar yanından ayrılmamış, sırdaşı ve can arkadaşıydı. Ben Mustafa Kemal’le doğdum, Atatürk’le büyüdüm ve inşallah, kelimeyi şahadet getirip, “Atatürk”  diyerek öleceğim! Kısacası “Mustafa Kemal” benim için bir nevi ibadet! Bunun için de, “Veda” filmini muhakkak seyretmeliydim! Zülfü Livaneli ile düşüncelerimiz hiç uzlaşmamıştır! Fakat itiraf edeyim, filmin özellikle birinci yarısını -çocukluk ve gençlik yıllarını- Rumeli’den göç sahnelerini ve genç Mustafa Kemal’in Selanik’te zeybek oynamasını seyrederken gözyaşlarımı tutamadım! Genellikle bu sahnelerde Türk milletinin kaderi ve dramı yansıtılmış.  Atatürk’ün, son yıllarında gene zeybek oynamak isterken, yarıda bırakması da dramatik bir tema! Gene birinci bölümde, küçük Mustafa’nın zorla gittiği ve sakallı cüppeli hocadan falaka yediği ‘Mahalle Mektebi’ sahneleri de bugünlerde ibret alınacak sahneler! Şu sırada bazıları Atatürk’e doğrudan saldıramadıkları için “Hangi Atatürk” diye O’nu sorgulamaya kalkıyorlar. “Veda” filmi bu soruya kısmen cevap veriyor. Livaneli, hiç olmazsa Mustafa Kemal’i, adeta ruh bunalımları geçiren bir “yalnız adam” olarak canlandırmamış. Ancak liberal bir yazar ve yönetmen olarak Atatürk’ü, tam ve nasıl tanımladığı da pek belli değil.”
banner355

İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.