Canlı yayında 'İskele' konuşuldu

Alanya Yatçılar ve Gezi Tekneleri Deniz Yolcu Taşıma Kooperatifi Başkanı Yusuf Demirel, Kanal A’da katıldığı canlı yayında İskele bölgesinin sorunlarını anlattı. Demirel, turizm sektöründe müşteri memnuniyetinin askıya alındığını söyledi

DEMİREL, Alanya Limanı’nda Antalya modelinin uygulanmasını önerdi. Kalifiye eleman sorununa da dikkati çeken Demirel, meslek okullarında denizcilik bölümü açılması gerektiğini ifade etti. İskele'de düzenin sağlanması için 11 kurumun çalışması gerektiğini söyleyen Demirel, “Maalesef sadece Sahil Güvenlik çalışıyor. İskele’de ruhsatsız tekneler var” dedi. İskele’de Herşey Dahil (HD) sistemi kaldırmak istediklerini bildiren Demirel, “HD sistem en büyük sorun. HD sisteminde müşteriye markasız ve uyduruk içecek veriliyor. Bir yudum dahi içemediğimiz içecekler, müşterilere ikram ediliyor. Tatile gelen adama zehir içirmek için uğraşıyorlar" diye konuştu.
‘SEKTÖR YERLERDE SÜRÜNÜYOR’
Kanal A’da geçtiğimiz Cuma akşamı Gaye Coşkun’un sunduğu Haberin Manşeti programına konuk olan Kooperatif Başkanı Yusuf Demirel, İskele’de 2006 yılında alınan tahdit kararı ile birlikte tekne sayısının sınırlandırıldığını, şu an aktif olarak 67 tekne bulunduğunu söyledi. Demirel, yıllar içinde İskele'de hizmet kalitesinin düştüğünü, denizcilik sektörünün sıkıntı yaşamaya başladığını bildirdi. Demirel, löyle konuştu: “Kooperatifi 2005 yılında kurduk, 2006 yılında ilk faaliyetimiz tahdit kararı oldu. 77 tekne olarak karar alındı. Bazı tekneler birleşti. Şu an 67 teknemiz var.
'AHŞAP TEKNELER DAHA CAZİP'
Büyük teknelerin çoğu acentelerle çalışıyor. Büyük tekne ile 200-300 kişiyi sıkıştırıyoruz. 300 kişiye nasıl servis verilir? 300 kişi aynı anda denize girse, gerisini siz hesap edin. Bence üst üste tekneye bindirmenin esprisi yok. Büyüdüğü zaman gemi sınıfına giriyor, yat sınıfından çıkıyor. Oysa bizim ahşap teknelerimiz Avrupalı için nostalji geliyor. Şimdi büyük tekneler ahşap ve saç oluyor. Turistin bol geldiği seneler 7 bin yolcu alıyorduk. 7 bin yolcu büyük bir rakam. Ama sektör bir arada olmadığı için potansiyeli doğru kullanamıyoruz.
'TEKNELERDE HİZMET VERİLMİYOR'
Elimize yüzümüze bulaştırıyoruz. İnsanların para kazanması gereken bir sektörken yerlerde sürünen bir sektör haline geldik. Sektörde hizmet kalitesini artırmak istiyoruz. Biz turiste misafir gözüyle bakarız, işin etiği budur. 'Memnuniyet' turizmin ana parolası ama bu parola değişti, memnuniyet olayını askıya aldık. Gerek hizmet, gerekse beyin olarak gerilerdeyiz. Genel anlamda konuşuyorum, ama sektörümde de durumu böyle. Yatçılığa başladığımızda turiste şiş kebabından balığına, deniz balığından salatanın en güzeline hizmet veriyorduk ama şu an verdiğimiz hizmeti anlatmak bile istemiyorum.”
‘DENİZCİLİK BÖLÜMÜ AÇILMALI’
Teknelerde kaçak ve kanunsuz kişilerin çalıştırıldığıyla ilgili eleştiriye de yanıt veren Kooperatif Başkanı Demirel, denizcilik alanında yetişmiş elemana ihtiyaç duyduklarını söyledi. Alanya’da meslek okulu bünyesinde denizcilik bölümü açılmasını isteyen Demirel “Zamanında Alanya’da meslek okulunda güverte sınıfı, denizcilik bölümü açılması için çok uğraştık. Bir tek bizim Alanya’da eksik. Manavgat’ta ve Antalya’da Deniz Lisesi var. Denizin gerçeği denizciliktir ve bunu göz ardı edemeyiz. Deniz ekonomik ve turizme katkısı olan bir sektör. Teknelerimizde çalışanlar balıkçılıktan hep gelme ama bizim işimiz çok farklı. Alanya’da tekne standardımız çok iyi ama kalifiye eleman bulamıyoruz. Yapacağımız çalışmalarla bunların önüne geçmek istiyoruz. En azından ilk etapta çalışan elemanları sertifikalandırmalıyız. ALTSO Başkanı Mehmet Şahin ile görüştük, 'Eğitim verelim, sertifikalandıralım' diyoruz. Denizcilik Lisesi açılırsa bu sıkıntılar aşılır. Alanya’daki yetkililere sesleniyorum. Acilen Denizcilik Lisesi hayata geçirilmeli” diye konuştu.
‘İSKELE’DE YATÇIYIZ DİYEMİYORUZ’
Alanya’nın vitrini olarak tanımladığı iskele bölgesinin kentin vitrini olduğunu söyleyen Demirel, “Ancak bölgenin görüntüsünden biz de muzdaripiz. Hazırladığımız proje ile bölgeyi temizlemek istiyoruz” dedi. Demirel, açıklamasına şöyle devam etti: “21. yüzyıldayız, her şey teknoloji ve sistemle yürüyor. Bizim en büyük sıkıntımız ise sistemsizlik. Oysa stantları kur, koy başına elemanı. Çok müşteri kaçırıyoruz. Projeleri 5 yıl önce hazırladım ama hayata geçirmek mümkün olmadı. Kendi içimizde bile istemeyen var. Oysa bu sektör iyi giderse Alanya'nın yüz akı olur. Göğsümüzü gere gere ‘Biz bu işi yapıyoruz’ diyemiyoruz. İmaj yerlerde sürüyor. Bu işin namusunu kurtaralım diye uğraşıyoruz.”
‘TEL ÖRGÜ ADETA HAPİSHANE GİBİ’
İskele’nin tel örgüyle çevrilmesi hakkında görüşlerini de açıklayan Yusuf Demirel, “Tel örgü hapishane görüntüsü veriyor. Alanya Limanı 2012 yılında hazırlanan bir raporla güvenliksiz liman ilan edilmişti” dedi. Demirel, konuşmasını şöyle sürdürdü: "3-4 yıl önce proje hazırlattık. Alanya Belediye Meclis Üyesi, Lego-Mim firması sahibi Sayın Gökhan Sipahioğlu hazırladı. Balıkçılar Kooperatifi'ne limanı aldıktan sonra verdik, ‘Buyurun uygulayın' dedik. Projede bilet satış noktası var. Bizim limanımız güvenliksiz liman. 2012 yılında valilik bu konuda genelge yayınladı, çalışma yapılmasını istedi. Bu çalışma yapılsa güvenlik noktasında bir nebze olsun düzenleme olurdu. Olması da gerekir.”
‘İSKELE’DE 11 KURUM ÇALIŞMALI'
Yusuf Demirel, İskele bölgesinde sorunların çözümü için ilgili kurumların yeterince sorumluluk almadıklarını söyledi. Demirel, “Bizim hazırladığımız projeye göre İskele'de 11 kurumun çalışması gerekir. Ancak hiç birisi görev yapmıyor. Şu an sadece Sahil Güvenlik görev yapıyor. Sahil Güvenlik'in görevi bu değil. Onların görevi kıyıları korumak. Sahil Güvenlik geliyor, 'Sigortasız işçi var mı?' diyor. Sahil Güvenlik maliyenin ve belediyenin görevini yapıyor. Oysa proje olsa tüm bunları kooperatif yapar. Direkt bana gelip sorsunlar ama biz bir araya gelemiyoruz. Kontrol sistemi yok, denetim yok. Oysa bir araya gelsek bunlar olur. Antalya’dan örnek verirsek, Vali Bey bir dokundu ve Antalya Limanı’nda sorunlar bitti. Bu dokunuşta sadece idare değil, yerel yönetim ve TÜRSAB da olmalı. Biz de bunu yapalım, dokunuş lazım. Bizim teknelerin çoğu 7 yıl önce aldı ruhsatını. Şu an ruhsatsız çalışan tekneler var ama denetim yok, kontrol yok. 1999-2014 dönemi Alanya Belediye Başkanı Hasan Sipahioğu bizi limandan geri çevirmişti ruhsatımız yok diye” dedi.
‘ANTALYA BİR GÜNDE ÇÖZDÜ’
Demirel, Antalya Kaleiçi’nde uygulanan sistemin Alanya’da da hayata geçirilmesi gerektiğini savundu. Başkan Demirel, sözlerini söyle tamamladı: “Antalya’da sorun 1 günde çözüldü. Bir günde limanda ne ayakçı kaldı, ne uyuşturucu satıcısı. 150 polis ve zabıta indi limana, ne varsa topladı. 3 aydır Antalya huzur içinde çalışıyor. İskele’de mutlu olan 2-3 kişi vardır belki ama 67 kişinin 67’si batık tekne gibi. Bankaya borcu olan çok. Çoğu kişi teknesini tersaneye götüremedi. Para kazanamadı insanlar, neyle götürecek tekneyi bakıma. İşimiz masraflı zaten. En büyük gider amortisman. Teknenin bakımını bile banka kredisi ile yapıyoruz. Geçenlerde batan tekne de bakımı eksik yapılan bir tekne. Parası kadar bakım yaptırabilmiş. Oysa bu çok önemli, çünkü biz can taşıyoruz. Bu, sorumluluk gerektiren bir iş.”

04 Ara 2016 - 19:53 - Gündem

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Yeni Alanya Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Yeni Alanya Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Yeni Alanya Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Yeni Alanya Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.